• لیزر سبز
  • جنگ جهانی دوم در قرنی دیگر – پیشنمایش Call of Duty: Infinite War - به وبلاگ خوش آمدید.نظر یادتون نشه

    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

    فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

    لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

    نفرت و موج منفی همگانی وضعیت را سخت می‌کند

    بله، همه ما به اندازه خودمان کمی از مجموعه Call of Duty فاصله گرفته‌ایم و نسبت به آن نفرت داریم. چرا؟ آن زمان را بخاطر دارید که ندای وظیفه به عنوان برترین بازی تیراندازی تاریخ انتخاب شد؟ شکوه و قدرت Modern Warfare 2 و ساختارشکنی‌های کم‌نظیر آن را به یاد دارید؟ شخصیت‌های فوق‌العاده و عمیقی چون کاپیتان پرایس یا جان (سوپ) مک‌تاویش را چطور؟ یا گوست افسانه‌ای؟ آیا در Call of Duty های بعدی شخصیت‌هایی مثل ژنرال شپرد، راول منندز، فرنک وودز یا میسون پدر و پسر تکرار می‌شوند؟ وقتی به چند سال اخیر توجه می‌کنیم می‌بینیم که اکتیویژن با شیردوشی این فرنچایز و برخلاف درخواست جامعه طرفداران نه تنها به گذشته و ریشه‌هایش برنمی‌گردد، بلکه هرقسمت جدید از بازی و سال قبلی بدتر عمل می‌کند و بیشتر Call of Duty را زیر سوال می‌برد.

    در واقع سال‌هاست که طرفداران از اکتیویژن می‌خواهند که به جنگ جهانی دوم بازگردد. این دقیقاً کاری بود که الکترونیک آرتز با بتلفیلد 1 انجام داد و در مدت زمانی که این دو بازی معرفی شدند، دیدیم که چقدر موج منفی به سمت اینفینیت وارفر سرازیر شد و در برابرش همه به تحسین بتلفیلد 1 مشغول شدند. هنوز مشخص نیست که چرا اکتیویژن به چنین محیط و برهه زمانی‌ای علاقه دارد. شاید آن‌ها موفقیت فرنچایزهای بزرگی مثل استاروارز یا استار ترک را می‌بینند و برای همین فکر می‌کنند ژانر علمی-تخیلی و عناصر دنیای مدرن و آینده در میان مخاطبان عام جلب توجه بیشتری می‌کند. اما آن‌ها بهتر است فراموش نکنند که داریم در مورد Call of Duty حرف می‌زنیم! شاید اگر چنین چیزی می‌خواستند بهتر بود مثل الکترونیک آرتز به سراغ دنیای دیگری چون Titanfall می‌رفتند.

    هم‌اکنون تریلر معرفی اینفینیت وارفر در لیست منفورترین ویدیوهای یو.تیوب رتبه دوم را به خود اختصاص داده است و هیچ شخصی هم از این موضوع تعجب نمی‌کند! با آن تریلر ابتدایی بینش منفی و بدی نسبت به Infinite Warfare داشتیم اما حالا که با ویژگی‌های متعدد گیم‌پلی و نوآوری‌های تیم اینفینیتی وارد آشنا شده‌ایم و گیم‌پلی بازی را چندبار مشاهده کرده‌ایم، می‌خواهیم با دیدی بازتر به سراغ آن برویم و شاید در این بین حتی توانستیم از آن لذت ببریم. همه این‌ها برمی‌گردد به اینفینیتی وارد! اینکه چطور می‌توانند یک داستان غنی، عمیق و چندلایه‌ای با گیم‌پلی روان و جذاب و دل‌نشین و به طور کل اثری باکیفیت را برای جامعه طرفداران ندای وظیفه گسترش دهند.

    اریک هرشبرگ از مدیران اکتیویژن در پاسخ به این واکنش منفی گفت:

    دقیقاً برروی همان کاری که قبل از بازخوردها انجام می‌دادیم تمرکز می‌کنیم؛ که ساخت یک بازی فوق‌العاده است.

    تریلر دیگری که خیلی بازخورد منفی داشت برای معرفی Black Ops II بود. این بازی اولین باری بود که فرنچایز را به زمان آینده بردیم. و دیدید که این بازی چگونه به یکی از موفق‌ترین بازی‌های تاریخ [حداقل از نظر فروش] تبدیل شد.

    Black Ops II در 24 ساعت اول عرضه خود بیش از 500 میلیون دلار فروش داشت و 7.5 میلیون نسخه از بازی توسط جامعه گیمران جهان خریداری شد. او در ادامه گفت که این واکنش منفی تنها در یو.تیوب بوده است و در دیگر رسانه‌ها و آمار پیش‌خرید بازی خود تاکنون مشکلی نداشته اند. اکتیویژن همیشه می‌تواند از فروش عالی سری ندای وظیفه در بازار مطمئن باشد اما این باعث نمی‌شود که ما به عنوان طرفداران هرسال با یک بازی‌ باکیفیت و درخور این فرنچایز روبه‌رو شویم. تنها می‌توانیم امیدوار باشیم که اینفینیتی وارد به رسم گذشته باری دیگر دست به خلق یک شاهکار نه، ولی حداقل یک بازی خیلی خوب می‌زند.

    cod-infinite-warfare-mp-frost-2-wm

    اسباب‌بازی‌های جدید و پیشرفته سربازانی که با ندای وظیفه به میدان جنگ فرستاده شده‌اند

    جان اسنو، ببخشید… کیت هرینگتون! ستاره جدید ندای وظیفه

    وقتی Infinite Warfare معرفی شد، طولی نکشید که فهمیدیم کیت هرینگتون که برای نقش محوری جان اسنو در سریال Game of Thrones یا بازی تاج و تخت شناخته می‌شود قرار است به عنوان شخصیت منفی این بازی حضور پیدا کند؛ درست مانند کوین اسپیسی افسانه‌ای که در بازی سال 2014 یعنی Advanced Warfare آدم بده‌ی داستان شد! بااینکه به هیچ‌وجه نمی‌خواهیم بازی استثنایی کیت هرینگتون (و لهجه بامزه او) را زیر سوال ببریم، باید در نظر داشت که این بازیگر چگونه می‌تواند نقش شخصیت منفی و سردسته سرکش‌های SDF را به صورت دیجیتالی به تصویر بکشد.

    کیت هرینگتون در یکی از مصاحبه‌های خود در مورد بازی کردن این شخصیت صحبت کرد و گفت چرا این پروژه را پذیرفته است. (البته قصد بدی ندارم اما همه می‌دانیم که او فقط و فقط برای یک دلیل این کار را قبول کرده است… با تشکر از برادر اکتیویژن و حساب بانکی‌اش!) هرینگتون قرار است به عنوان دریاسالار سلن کوچ (Salen Kotch) کار را برای قهرمانان این بازی سخت کند! او در مصاحبه‌اش اظهار داشت که هیچ‌وقت فکر نمی‌کرد در Call of Duty حضور داشته باشد:

    من خودم خیلی به چیزهایی که در فضا هستند علاقه دارم و اینکه این بازی هم در فضا اتفاق می‌افتد قدم خیلی جالبی است. چیزی که برای آن هیجان زده شدم این بود که قرار است نقش شخصیت منفی و شرور را بازی کنم؛ من تابه‌حال نقش شخصیت منفی بازی نکرده بودم.

    نظر من در مورد دریاسالار کوچ این است که مانند یک دیکتاتور رفتار می‌کند. او یک فرمانده مهاجم است. او شخصی است که می‌خواهد کل نژاد انسان‌ها را کنترل کند و فکر می‌کند که اینکار حق اوست. او از مرگ نمی‌ترسد و همین باعث می‌شود که به شدت خوفناک شود. او روانی است. و بازی کردن نقش او برای من خیلی جذاب بود.

    البته جان اسنوی… یعنی همان کیت هرینگتونِ عزیز، این چیزی که شما تعریف کردی به طور خلاصه تمام شخصیت‌های منفی مجموعه Call of Duty تاکنون بوده‌اند. اما به هرحال امیدواریم که کیت هرینگتون بااستعداد بتواند رنگ و لعاب منحصربه‌فردی به این دریاسالار خشمگین و بی‌اعصاب ببخشد.

    call-of-duty-infinite-warfare-rogue-asteroid

    Infinite Warfare محیط‌های متنوع و نوآورانه زیادی دارد. دیگر در میان ساختمان‌ها یا میدان‌های نبرد زمین مشغول به مبارزه نخواهید بود بلکه در بین فضا و سطح سیاره‌ها و قمرهای آن‌ها به نبرد کیت هرینگتون و دوستانش می‌روید!

    بالاخره دیگر خبری از نسخه‌های اکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3 نخواهد بود 

    وقتی بازی معرفی شد، یکی از اولین سوالات طرفداران این بود که آیا برای کنسول‌های نسل هفتم عرضه خواهد شد یا خیر. یکی از آن‌ها از سازندگان بازی این سوال را در توییتر پرسید که آیا Infinite Warfare برای پلی‌استیشن 3 عرضه می‌شود؟ یکی از سازندگان گفت که نسخه پلی‌استیشن 3 در کار نخواهد بود. پس می‌توانیم تصور کنیم که برای اکس‌باکس 360 هم منتشر نخواهد شد.

    درسال 2015 بازی Black Ops III برای کنسول‌های نسل هفتم منتشر شد اما تنها شامل بخش چندنفره می‌شد. این موضوع جنجال زیادی در رسانه راه انداخت و اکتیویژن بالاخره امسال فهمیده‌است که باید مانند دیگر سازندگان و ناشران نسل هفتم را رها کند و تمرکز خود را برروی نسل هشتم بگذارد. شاید اگر اینکار را با بلک آپس 3 انجام نمی‌دادند، نسخه رایانه‌های شخصی کمی برای بازیکنان قابل بازی می‌شد!

    Infinite Warfare شروع سری جدیدی خواهد بود

    اینفینیتی وارد در نظر دارد که این زیرمجموعه جدید را تبدیل به یک سری تمام عیار کند. یعنی اگر سه سال بعد با نام Infinite Warfare 2 مواجه شدید، تعجب نکنید! البته این شرکت گفته بود که مجموعه Ghosts را هم ادامه می‌دهد اما با توجه به بازخورد منفی آن بازی، باید اول ببینیم که Infinite Warfare موفق می‌شود یا خیر. اینفینیتی وارد چند سال پیش سه نسخه از Modern Warfare ساخت (که هر سه با ستایش منتقدین و طرفداران مواجه شدند) و Treyarch هم مسئولیت گسترش Black Ops را بر عهده گرفت. حال که هردو این مجموعه‌ها تمام شده‌اند، نباید تعجب کنیم که هردو این سازنده‌ها به دنبال ساخت یک مجموعه جدید باشند.

    شاید سال آینده Advanced Warfare 2 معرفی شود و سال بعد از آن اولین نسخه از مجموعه جدید Treyarch را ببینیم. تیلر کوروساکی، کارگردان بخش داستانی، که در سال 2014 از استودیو ناتی داگ به اینفینیتی وارد آمد در یکی از مصاحبه‌های خود گفت که از داستان Ghosts لذت نبرده است و می‌خواهد داستان جدیدی برای ورودش به مجموعه Call of Duty تعریف کند و به تصویر بکشد. که این موضوع در ادامه تبدیل به بازی‌ای شد که تا دو ماه دیگر عرضه می‌شود! او گفته است:

    ما می‌خواهیم زیرمجموعه جدید خود را در درخت Call of Duty بسازیم. و دنیایی که هم‌اکنون می‌سازیم مسلماً از چندین بازی پشتیبانی می‌کند. ما در حال پردازش یک دنیای غنی هستیم و هنوز به استفاده از پتانسیل کامل آن حتی نزدیک هم نشده‌ایم.

    نمی‌دانم از این جملات آقای کوروساکی خوشحال باشم یا متعجب! یعنی اگر این بازی موفق شود حالا حالاها باید منظومه شمسی و ناوگان و جنگ در فضا و به طور کلی این دنیای علمی-تخیلی را تحمل کنید.

    3056778-codmwremastered_crewexpendable_1_wmcopy

    اکتیویژن این نسخه ریمستر شده را با بازی منتشر می‌کند تا اگر از خود بازی اصلی خوشتان نیامد، حداقل دلتان خوش باشد که یکی از بهترین شوترهای تاریخ را به صورت ریمستر شده دارید که شما را مشغول کند!

    جنگاوری نوین ریمستر می‌شود! (بالاخره!)

    دیگر خیلی سخت است که یک بازی نسل هفتمی پیدا کنید که برای نسل هشتم ریمستر نشده باشد! دیگر زمانش بود که اکتیویژن به جلو بیاید و موفق‌ترین مجموعه خود از بازی‌های Call of Duty را برای کنسول‌های نسل هشتمی منتشر کند. Call of Duty 4: Modern Warfare Remastered قرار است بهبودهای زیادی در گیم‌پلی داشته باشد و گرافیک بازی را به حد قابل‌توجهی افزایش دهد. البته شما نمی‌توانید این بازی را به صورت جدا تهیه کنید اما اگر از واقعا نسبت به آن هیجان زده هستید، با پرداخت 20 دلار بیشتر (نسخه ویژه Infinite Warfare که 80 دلار است) باری دیگر با ماجراهای خود را با کاپیتان پرایس افسانه‌ای مرور می‌کنید.

    به نظر می‌آید که بازی چهارم به صورت کامل دوباره پولیش شده باشد. اینفینیتی وارد ادعا می‌کند که تک تک پیکسل‌های آن را تغییر داده‌اند. مدیر اکتیویژن آقای اریک هیرشبرگ گفت که با توجه به شهرت اولین Modern Warfare آن‌ها باید دقت و زمان زیادی برای ساخت این نسخه ریمستر به خرج می‌دادند:

    این بزرگ‌ترین و باارزش‌ترین محتوای اضافی ما است. ما نسخه‌های کلکسیونر باارزشی داشته‌ایم که بازخورد خوبی هم از آن‌ها دریافت کرده‌ایم اما این دیگر جای آیتم‌ها و لوازم واقعی گذشته مثل دوربین دید در شب را می‌گیرد؛ این بار قرار است یک بازی کاملاً ریمستر شده از یکی از بزرگ‌ترین عناوین تاریخ را برای شما آماده کنیم.

    وقتی بحث بازی Call of Duty 4 باشد قضیه آسان نیست؛ این بازی خیلی بزرگی بود. باید تمامی پیکسل‌ها را عوض کنیم [و آن را کاملاً تغییر دهیم] و این کاری است که تیم سازنده ما انجام داده.

    نسخه کلکسیونر Call of Dutyهای قبلی معمولاً شامل ابزار نظامی برای اتاق مخصوص بازی‌های ویدیویی و اکشن‌فیگرهای شما می‌شدند اما این بار قرار است بجای این آیتم‌ها یک بازی کامل دریافت کنید!

    call-duty-infinite-warfare

    فعلا با دیدی مثبت به این بازی نگاه می‌کنیم

    نظر نهایی

    اکتیویژن خیلی لج‌باز است. چرا خواسته طرفداران را برآورده نمی‌کنید و به سراغ محیط‌ های کلاسیک و قدیمی نمی‌روید؟ Infinite Warfare گستردگی زیادی دارد و در جهتی قدم گذاشته که هیچ‌کدام از بازی‌های ندای وظیفه حتی فکر آن را هم نکرده بودند. اما آیا این گستردگی می‌تواند بازی را در برابر نظرات منفی فعلی هواداران نجات دهد؟ معیارهای متفاوتی برای بررسی و تحلیل این بازی هستند که فعلاً نمی‌توانیم در مورد آن‌ها نظر دهیم. آیا کشش و جذابیت گیم‌پلی به اندازه‌ای خواهد بود که مثل بازی‌های قدیمی گیمرها را برای دوباره یا سه‌باره بازی کردن به کنسول یا دستگاه خود بازگرداند؟ داستان بازی چطور؟ می‌توانیم انتظار عمق داستانی و شخصیت‌پردازی بازی‌های قدیمی را داشته باشیم؟ یا حتی موسیقی‌های دلنشین و فوق‌العاده بازی‌های قدیمی (مثل همین سری Modern Warfare) که برای همیشه در ذهنمان حک شده اند. در 4 نوامبر (14 آبان) که این بازی برای پلی استیشن 4، اکس‌باکس‌وان و رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود پاسخ تمامی این سوال‌هایمان را بدست می‌آوریم. این آخرین فرصت اکتیویژن است.






    تاریخ : چهارشنبه 95/6/31 | 8:39 صبح | نویسنده : mohammadreza | نظرات ()
    لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
    لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
    .: Weblog Themes By M a h S k i n:.