• لیزر سبز
  • فضای باز - به وبلاگ خوش آمدید.نظر یادتون نشه

    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

    فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

    لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

    سازنده:  ZeniMax Online Studios

    ناشر:  Bethesda Softworks

    ژانر: Open World Action RPG Multiplayer  

    پلتفرم مقصد:  Microsoft Windows, OS X, PlayStation 4, Xbox One

    سال انتشار:  2014

    امتیاز متا:  80/100

    قرار دادن این بازی در لیست اشتباه بود زیرا در اصل یک عنوان MMORPG است و قرار نبود که بازی های این سبک در لیست قرار بگیرند و در یک مقاله جدا برای آنها بنویسیم، اما اشتباها در لیست نامش آورده شد. البته خب شاید بد هم نباشد که در چنین مقاله ای نامی از یکی از بزرگترین فرنچایزهای تاریخ مطرح شود. بدون شک برای بتزدا که این دنیای بزرگ الدر اسکرولز یعنی Tamriel را در اختیار دارد فکر کردن به این که یک بازی آنلاین بر اساس دنیای الدر اسکرولز ساخته شود بسیار فکری بدیهی و قابل انتظار است. دنیایی که آن قدر عظیم و وسیع و پیچیده است که پتانسیل خلق ده ها بازی مختلف بر اساس آن وجود دارد و عنوانی که فقط بر اساس یکی از بخش های این دنیای بی نظیر ساخته شود می شود اسکایریم و آبلیویون!! عناوینی که خودشان از اکثر نقش آفرینی های جهان آزاد، دنیای خیلی بزرگتری دارند، ولی دنیایشان تنها یک بخش از دنیای اصلی الدر اسکرولز است و این نشان می دهد که چقدر Tamriel عظیم است و تا چه حد پتانسیل برای ساخت عناوین مختلف بر اساس آن وجود دارد. مدت ها بسیاری از بازیبازان این انتظار را می کشیدند که سرانجام یک بازی Open World Action RPG Multiplayer برای دنیای زیبا و دوست داشتنی الدر اسکرولز معرفی و ساخته شود که خوشبختانه چنین اتفاقی هم رخ داد و در نسل هشتم بازی The Elder Scrolls Online بعد از طی 7 سال روند ساخت، منتشر گردید. بازی The Elder Scrolls Online که ZeniMax Online Studios وظیفه ساخت و توسعه آن را بر عهده داشته است، عنوانی در سبک Open World Action RPG Multiplayer قلمداد می شود که کمپانی بتزدا آن را در سال 2014 برای پلتفرم های Microsoft Windows, OS X, PlayStation 4 و Xbox One منتشر نمود.

    دایی این الدر اسکرولز از اون بازیاس که تفاوت کیفیت گرافیک عکسا و تریلرهای سینماییش با بازی اصلی در حد تفاوت کیفیت کات سین های رزیدنت اویل های قدیم با بازی اصلیه!

    داستان بازی در دنیای Tamriel دنبال می شود و خط داستانی آن به صورت غیر مستقیم با دیگر نسخه های سری الدر اسکرولز در ارتباط است. در ابتدا سیستم بازی مانند اکثر عناوین این سبک بر اساس پرداخت عضویت ماهانه بود ولی بعد در سال 2015 این سیستم به مدل buy-to-play به همراه microtransaction یا خرید درون بازی تغییر کرد و البته یک عضویت ماهانه انتخابی و غیر اجباری هم برای کاربران وجود دارد. بازی ماهانه حدود یک میلیون کاربر فعال دارد و تاکنون از زمان عرضه 8?5 میلیون نفر در آن حضور داشته اند. The Elder Scrolls Online و مخصوصا نسخه پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان آن که The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited نام دارند (یک سال بعد از عرضه نسخه اصلی و رایانه های شخصی این عنوان عرضه شدند و نسخه پی سی این بازی در ابتدای لانچ امتیاز متای 71 را کسب کرد که برای عنوانی در این سبک که معمولا هنگام لانچ و نقد شدن در زمان عرضه دارای ایراداتی هستند و بعدا رفع می شوند، امتیاز مناسبی است) پس از انتشار موفق شد تا تحسین تمامی منابع و مراجع معتبر گیمینگ و از آن مهم تر بازیبازان را برانگیزد و بازخوردهای بسیار خوبی را دریافت نماید.

    اسکر الدرولز آنلاین!!!! چیزی رو غلط گفتم؟!!

     The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited نهایتا از مجموع نقد ها و نمرات خود، امتیاز متای بسیار خوب 80/100 کسب نمود (که افزایشی تقریبا 10 نمره ای نسبت به لانچ اولیه بازی داشت و نمرات بازی به خاطر رفع مشکلات در این نسخه، کاملا اصلاح شدند.) تا به این ترتیب به عنوان یکی از عناوین باکیفیت ژانر جهان آزاد چند نفره در دنیای بازی های رایانه ای شناخته شود و طرفداران زیادی را نیز به تجربه خود علاقمند کرد و البته هنوز شاهد ارتقاها و بهبودهای زیاد و محتویات جدید و متنوعی در این بازی هستیم. به طور مثال نسخه The Elder Scrolls Online: Summerset که جدیدترین نسخه و محتوای الحاقی این بازی بزرگ است موفق شده است تا امتیاز متای 83 را کسب نماید و روز ه روز وضعیت این بازی با محتویات جدید و اپدیت هایش بهتر و بهتر شده است. باید بگویم تیم پشتیبانی بتزدا همیشه فوق العاده عمل کرده است و مثلا اکنون نیز بازی فال آوت 76 را با پشتیبانی عالی و ارتقاهای فوق العاده و محتوایت جدید، کاملا زنده کردند. در نهایت باید گفت تردیدی نیست که The Elder Scrolls Online همواره جزو بازی های بسیار باکیفیت در ژانر جهان آزاد چند نفره و جزو برترین عناوینی است که تاکنون توسط کمپانی Bethesda ساخته شده است قلمداد می شود و  این عنوان زیبا در لیست ما از “برترین عناوین جهان آزاد چند نفره در تاریخ بازی های رایانه ای” با شایستگی در جایگاه چهارم قرار گرفته است. امیدواریم که به زودی از نسخه ششم این سری نیز بیشتر بشنویم، هر چند که دریافتیم در E3 امسال خبری از آن نخواهد بود.

    3 –  Destiny 2

    سازنده: Bungie

    ناشر: Activision

    ژانر: Open World First Person Shooter Multiplayer

    پلتفرم مقصد: Xbox One, PS4, PC

    سال انتشار: 2017

    امتیاز متا: 87/100

    Destiny و Destiny 2 واقعا بازی های فوق العاده زیبا و جذابی بودند. بگذریم از این که نحوه انتشار آن ها یک ننگ بزرگ در تاریخ بازی های رایانه ای بود و سازندگان و ناشر بازی وقیحانه آن ها را چند قسمت کرده و چند بار به ما فروختند در حالی که مشخص بود بازی اصلی و اولیه ای که خریدیم کاملا ناقص بود و کمبود محتوا داشت و بعد هم که مسائل تبلیغاتی بازی و … که در مطلب مربوط به دی ال سی ها برای شما بازگو کردیم. در واقع سازندگان چون می دانستند این دو بازی بسیار عالی و جذاب و پرطرفدار هستند از این مزیت استفاده که هیچ، سوءاستفاده کرده و تا سر حد ممکن بازیبازان را چاپیدند تا هزینه سرسام آور ساخت این دو بازی را در آورند. Destiny و Destiny 2 سردمدار سوءاستفاده از بازیبازان به خاطر یک بازی زیبا و پر طرفدار بودند که زمانی که نسخه اولیه بازی را خریداری می کردید باورتان نمی شد که به این سرعت تمام می شود و باید بعد از آن بسته الحاقی 20-30 دلاری دوم و بعد سوم و … را می خریدید تا تازه بشوند یک بازی که به آن ها بگوییم کامل، اما این بازی های کامل هر کدام حدود 120 دلار برای بازیبازان و طرفداران آب خورد. در حالی که بعد از یک سال نسخه کامل بازی با همه بسته های الحاقی و…. منتشر می شود با همان قیمت 60 دلار!! می دانید این یعنی چه؟ یعنی توهین به آن هایی که بازی را اول خریده اند و از آن طرفداری و حمایت کرده اند.

    همین گیف خودش 170 دلار می ارزه! کور خوندید اگه فک کردید هر چی در تصویر می بینید جزو بازیه که می خرید! اینا 90 درصد دی ال سیه!

    یعنی علنا می گویند بهتر است صبر کنید و بازی ناقص را نخرید تا مدتی بعد نسخه کامل آن را که با بسته های الحاقی اش تازه شده است یک “بازی”، خریداری کنید و پشت سر هم پول اضافی برای خرید هر مرحله و اسلحه و لباس و … نپردازید تا به پای این عمل وقیحانه بانجی و اکتیویژن و یا هر سازنده دیگری که از این روش استفاده می کنند، نسوزید. با تمام این صحبت هایی که مطرح کردیم و از بدی های نوع انتشار این سری گفتیم ولی خب باید به جنبه خوب نیز بپردازیم و واقعا نمی توان از این موضوع چشم پوشی کرد که نسخه کامل Destiny و Destiny 2 (مخصوصا نسخه دوم) از نظر کیفیت، عناوینی در حد شاهکار بودند و به قدری جذاب و زیبا بودند که می توانستید و می توانید مدت ها و مدت ها آن ها را تجربه نمایید و در بخش های مختلف این دو بازی سرگرم شوید.

    وقتی بازیتو 3 بار به مردم بفروشی و بعد قاضی بهت بگه چه حسی داری در مقابل دوربین!!

    در این بخش لیست صحبت از نسخه دوم است و البته نسخه اول سری نیز می توانست در این لیست باشد، مخصوصا با توجه به این که از سری دیویژن هر دو بازی را در لیست قرار دادم، شاید بهتر بود که در مورد دستینی هم همین کار را بکنم. به هر شکل این بازی را به عنوان نماینده هر دو نسخه این فرنچایز در لیست ما در نظر یگیرید. بازی Destiny 2 که مانند نسخه اول، استودیو قدرتمند بانجی وظیفه ساخت و توسعه آن را بر عهده داشته است، عنوانی در سبک Open World First Person Shooter Multiplayer قلمداد می شود که کمپانی اکتیویژن آن را در سال 2017 برای پلتفرم های Playstation 4 ,Xbox One و PC منتشر نمود. این بار برخلاف بازی نخست شاهد عنوانی میان نسلی نبودیم و نسخه دوم دیگر برای پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 عرضه نشد.

     

    این قسمت که در گیف هست جزو قسمت 60 دلاریه! بقیه مرحله دیگه دی ال سیه!! یعنی توی بازی در زمان انتشار فقط تفنگ رو در میارید، بقیه اش رو باز باید بخرید!

    سازندگان در Destiny 2 همان معدود ضعف های بازی اول را نیز رفع کرده و با اضافه کردن المان های جدید و متنوع، یک عنوان بسیار بهتر و هیجان انگیز تر از بازی اول را عرضه کردند. Destiny 2 پس از انتشار موفق شد تا تحسین تمامی منابع و مراجع معتبر گیمینگ و از آن مهم تر بازیبازان را برانگیزد و بازخوردهای بسیار خوبی را دریافت نماید. Destiny 2نهایتا از مجموع نقد ها و نمرات خود، امتیاز متای بسیار عالی87/100 کسب نمود (که برای عنوانی در این سبک و در زمان لانچ واقعا معرکه است) تا به این ترتیب به عنوان یکی از عناوین باکیفیت ژانر جهان آزاد چند نفره در دنیای بازی های رایانه ای شناخته شود و طرفداران زیادی را نیز به تجربه خود علاقمند کرد و البته همچنان هم شاهد ارتقاها و بهبودهای زیادی در این بازی هستیم. البته دیگر اکتیویژن در این بازی و امتیاز آن دخیل نیست و تمامی اختیار این فرنچایز و این بازی در کنترل بانجی است و شاید دیگر شاهد یک انتشار ننگین برای بازی سوم نباشیم. انتشاری که اکتیویژن در دو بازی نخست انجام داد و دو بازی را 6 بار فروخت واقعا کثیف و زشت بود و اگر در نسخه سوم هم این را ببینیم (اگر نسخه سوم در کار باشد) مشخص می شود که مشکل از بانجی هم بوده است! تردیدی نیست که Destiny 2 همواره جزو بازی های بسیار باکیفیت در ژانر جهان آزاد چند نفره یا Open World Multiplayer قلمداد می شود و  این عنوان زیبا در لیست ما از “برترین عناوین جهان آزاد چند نفره در تاریخ بازی های رایانه ای” با شایستگی در جایگاه سوم قرار گرفته است.

    2 – Diablo 3: Ultimate Evil Edition

    سازنده:   Blizzard Entertainment

    ناشر:  Blizzard Entertainment

    ژانر:  Action RPG, Hack and Slash, Multiplayer, Open World

    پلتفرم مقصد: PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3, Xbox 360, Microsoft Windows, Macintosh operating systems

    سال انتشار:   2014

    امتیاز متا:  90/100

    واقعا هر وقت که نام دیابلو می اید مو به تنم سیخ می شود! چقدر این سری خفن و بی نظیر و شاهکار و فوق العاده و معرکه است! اصلا آدم می ماند که مثلا در مورد نسخه سوم این فرنچایز چه حرفی باید بزند و چگونه آن را تحسین کند و وصف کند تا آن هایی که بازی نکرده اند عمق و کنه مطلب را درک کنند و ذره ای بتوانند به اوج لذتی که در این بازی نهفته است پی ببرند. واقعا بلیزارد کارش درست است و اگر قرار بود MMORPG های عظیم را هم در این لیست قرار دهیم قطعا رتبه اول برای این شرکت بود. بگذریم.. صحبت از سری دیابلو است. بد نیست تا کمی از تاریخچه این سری صحبت کنیم تا به رسم همیشه، این مقالات 10 برتر مقداری بار آموزشی  هم داشته باشد و اطلاعات مفیدی را از دنیای بازی در اختیار شما قرار دهد، البته امیدوارم که اینطور باشد . من سعی خودم را می کنم که مطالب خوبی را برایتان در این مقالات بنویسم.  فرنچایز Diablo بدون شک یکی از عظیم ترین و محبوب ترین عناوین کمپانی بلیزارد به حساب می آید. این سری یک فرنچایز اکشن نقش آفرینی هک اند اسلش و dungeon crawler محسوب می شود که فروش بی نظیری در دنیا داشته و جالب است بدانید قبل از عرضه نسخه سوم بی نظیر این بازی و در سال 2012 دو نسخه اول این فرنچایز چیزی حدود 25 میلیون نسخه در دنیا فروش داشتند! سری دیابلو دارای 3 عنوان اصلی است که شامل  Diablo, Diablo II, و Diablo III می باشند. عناوین فرعی و الحاقی این سری شامل Diablo: Hellfire که بازی اول را ادامه می داد، Lord of Destruction که بعد از بازی دوم عرضه گردید و Reaper of Souls که نسخه سوم را ادامه می دهد، هستند. این سری در دنیای Sanctuary اتفاق می افتد و هر 3 بازی این سری نیز از لحاظ جغرافیایی در یک محدوده واقع می شوند.

     

    چقدر این کات سین لعنتی قشنگ بود.. البته کات سین زیبا اصلا جزو خصوصیات شخصیتی بلیزارد است!

    در دنیای Sanctuary شاهد حضور انسان ها، فرشتگان و انواع و اقسام کلاس های شیاطین و هیولاها هستیم. از این فرنچایز کتاب های بسیاری نیز منتشر شده است که بسیار موفق عمل کرده اند و همین طور کمیک بوکی نیز از این سری منتشر شده است که وقایع مختلف این دنیا را دنبال می کند. اولین نسخه این فرنچایز هنوز که هنوز است به عنوان موفق ترین بازی این سری از لحاظ امتیاز متا محسوب می شود و امتیاز متای بی نظیر 94/100 را در اختیار دارد. نسخه دوم بازی 4 سال بعد در سال 2000 منتشر شد و سپس بعد از یک انتظار طولانی و سخت، نسخه سوم این سری در سال 2012 عرضه شد که این بار برای اولین بار این سری را بر روی کنسول های نسل هفتم و بعد از آن نسل هشتم شاهد بودیم که خبر بسیار خوبی برای دارندگان کنسول ها بود و نسخه سوم بازی موفقیت عظیمی را نیز بر روی کنسول ها کسب کرد و  واقعا این بازی هم مانند عناوین سولز، زمان ندارد و بارها و بارها به آن ها باز خواهیم گشت. بازی Diablo 3: Ultimate Evil Edition به عنوان نماینده این سری در لیست ما حضور دارد.

    خداوکیلی اصلا چی در مورد این بازی بگم که حق مطلب ادا شده باشه؟ به خدا قسم یعنی اگر این رو بازی نکنید خیلی ضرر کردید

    این عنوان که طبق معمول، بلیزارد وظیفه ساخت و توسعه آن را بر عهده داشته است، عنوانی در سبک اکشن نقش آفرینی و هک اند اسلش جهان آزاد چند نفره قلمداد می شود که کمپانی بلیزارد آن را در سال 2014 برای پلتفرم های PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3, Xbox 360, Microsoft Windowsو  Macintosh operating systems منتشر نمود. گیم پلی در این عنوان به طرز فوق العاده ای گسترده و اعتیاد آور است و سیستم لوتینگ این بازی بدون شک یکی از برترین ها در تاریخ است و هیچ بازی دیگری نمی تواند در این زمینه با دیابلو رقابت کند. به دلیل همین گیم پلی بی نظیر هم هست که هر عنوانی که در این سبک منتشر می شود در میزان مقایسه با دیابلو قرار می گیرد و به آن دیابلو کلون گفته می شود و سازندگان ژانر اکشن نقش آفرینی با زاویه دوربین ایزومتریک کار خیلی سختی برای خارج کردن بازی هایشان از زیر سایه این نام دارند و غالبا هم موفق نمی شوند.  بدون شک دلیل اصلی موفقیت Diablo 3: Ultimate Evil Edition قطعا در ابتدا گیم پلی است، اما اصلا داستان را نیز در این بازی و کلا این سری نباید دست کم گرفت، مخصوصا با ویدئوهایی که به عنوان کات سین هایی بی نظیر برای روایت داستان عناوین این شرکت مانند Diablo 3: Ultimate Evil Edition پخش می شوند و به طرز عجیبی زیبا و با کیفیت هستند.  Diablo 3: Ultimate Evil Edition داستان مبارزه انسان های ساکن Sanctuary و شیاطین اعظم که توسط دیابلو که آنتاگونیست اصلی بازی است، رهبری می شوند را دنبال می کند. انسان ها در این بازی توسط فرشتگانی مانند archangel of justice با نام Tyrael یاری می شوند.






    تاریخ : پنج شنبه 98/1/22 | 10:14 صبح | نویسنده : mohammadreza | نظرات ()
    لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
    لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
    .: Weblog Themes By M a h S k i n:.