• لیزر سبز
  • جنگ جهانی دوم در قرنی دیگر – پیشنمایش (ادامه)Call of Duty: Infin - به وبلاگ خوش آمدید.نظر یادتون نشه

    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

    فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

    لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
    maxresdefault

    تصویری از نمایش بازی در کنفرانس مطبوعاتی سونی در E3 2016

    گیم‌پلی پیوسته و متوازن

    گیم‌پلی و سیستم مبارزات و تیراندازی بازی‌های Call of Duty همیشه یک حالت بخصوص و منحصربه‌فرد داشته است که بعد از قسمت نهم این مجموعه کم کم به سمت تکراری شدن رفت. برای معکوس کردن این تکراری شدن، سازنده‌های مختلف این مجموعه تکنیک‌های زیادی به کار گرفته اند. مثلاً‌ در بازی سال 2014 با نام Advanced Warfare شما با مکانیک‌های جدیدی در سیستم مبارزات از جمله پریدن ارتفاع‌های زیاد، حرکت سریع با رانشگر‌های اگزواسکلتون و اسلحه‌های متفاوت و ابزار پیشرفته همراه بودید و Black Ops III این ارتقاء را به کمال خود رساند. حال در نسخه جدید شاهد چه چیزهایی خواهیم بود؟

    این موضوع بسیار مهمی در بررسی گیم‌پلی بازی است. Infinite Warfare گیم‌پلی گسترده‌تری نسبت به بازی‌های قبلی ندای وظیفه دارد و به نظر می‌رسد که سازندگان توانسته‌اند بین این گستردگی و شاخه‌های جدید توازن و پیوستگی مثال‌زدنی‌ای بوجود بیاورند. بازی در مکان‌های زیادی شما را به چالش می‌کشد. هم در فضا و با سفینه‌ها درگیر می‌شوید و هم در داخل این سفینه‌ها با سربازان سوار بر آن‌ها مبارزه می‌کنید. از طرفی ایستگاه‌های فضایی قمرهای سیاره‌های منظومه شمسی همگی متفاوت طراحی شده‌اند و می‌دانیم که بعضی از مراحل بازی در خود زمین انجام می‌شوند. این گستردگی فضا که باز هم عنصری برای معدوم کردن المان‌های خطی ندای وظیفه است، به مکانیک‌ها و قابلیت‌های گسترده‌ای هم احتیاج دارد تا توازنی میان محیط و گیم‌پلی و در نهایت داستان ایجاد شود.

    در نمایش E3 بازی دیدیم که ریس از نقشه سفینه خود یکی از ناوهای دشمن را انتخاب کرد و سپس Retribution آماده حمله همه جانبه به آن شد. با جنگنده‌های فضایی به سمت این ناو یورش برده شد و در فضای بی‌کران اطراف آن ریس و همرزمانش با جنگنده‌های دشمن مبارزه کردند. یک مسئله جالب که در همین قسمت تریلر دیدیم این بود که ریس خیلی راحت و در وسط فضا از سفینه خود پیاده شد و با قلاب خود را به سطح ناو دشمن رساند. سفینه هم به صورت خودکار به حرکت خود در فضا ادامه داد. در ابتدا فکر می‌کردیم که برای اینکار باید حالت خاصی بوجود بیاید یا در نقاط خاص و پیش فرض می‌توانید از سفینه پیاده شوید اما این‌طور نیست! سازندگان می‌گویند که در طول چنین مراحلی بازیکنان آزادی کامل دارند و می‌توانند هرگونه که می‌خواهند بازی را پیش ببرند و به همرزمان NPC خود دستور دهند. یعنی شما هروقت بخواهید می‌توانید سوار جنگنده خود (با نام Jackal) شوید و هروقت احتیاج بود پیاده ماموریتتان را ادامه دهید. البته فضا هم جای شوخی برداری نیست و مهارت‌های بازیکنان را با نشانه‌گیری دقیق قلاب لباسشان – آن هم وسط درگیری و جنگ با نیروهای دشمن – به چالش می‌کشد.

    این نوع حرکت در تمام بازی آزادی بی حد و مرزی به بازیکنان می‌دهد و از همین الان می‌توانیم بگوییم که به عنوان یکی از نکات مثبت بازی در زمان عرضه‌اش در نظر گرفته می‌شود. اما این گستردگی قابلیت‌ها در فضایی به این بزرگی مشکلاتی هم بوجود می‌آورد که در بازی‌های قبلی سری دیدیم. مثلاً روان بودن این مکانیک‌ها (که برای یک بازی شوتر اول شخص بسیار مهم است) برای جلوگیری از کاهش سرعت و شتاب گیم‌پلی باید در راس کار اینفینیتی وارد باشد. یعنی تعداد باگ‌های بازی باید به حدی کم باشد که دیگر آن فاجعه Black Ops III را (بخصوص برروی رایانه‌های شخصی) بوجود نیاورد.

    call-of-duty-infinite-warfare_6-wm-1200x668

    معنای واقعی نبردهای فضایی Star Wars این‌بار در Call of Duty!

    بعد از ماموریت ژنو شما کنترل سفینه Retribution را در دست می‌گیرید. این یک ترفیع میدانی برای کاپیتان ریس محسوب می‌شود چرا که بسیار غیرمنتظره و با کشته شدن فرمانده قبلی سفینه اتفاق می‌افتد. یکی از نکاتی که قبل‌تر هم به آن اشاره کردیم این بود که شما در انتخاب مراحل آزادی کامل دارید. یعنی می‌توانید به سراغ اهداف و مراحل اصلی بروید یا حتی وقت خود را صرف تکمیل کردن مراحل فرعی کنید! بله، این‌بار در Infinite Warfare شاهد مراحل فرعی مختلفی خواهیم بود که به شما در طول کمپین اصلی کمک می‌کنند. مثلا با حمله به ایستگاه‌ها و ناوهای دشمن می‌توانید تکنولوژی‌های پیشرفته آن‌ها را بدست آورید و از آن‌ها استفاده کنید.

    این نبردهای بین سفینه‌ها در فضا با چالش‌ها و حالت‌های مختلف گیم‌پلی بازی را متنوع می‌کند و شما در شرایطی مثل جاذبه صفر یا تخلیه فشار با دشمنان متحدین رو به رو می‌شوید. Infinite Warfare تقریباً با بکارگیری المان‌های جدید مثل یک بازی نقش‌آفرینی شده است! شما می‌توانید در سفینه Retribution بگردید و با قسمت‌های مختلف و اعضای او تعامل داشته باشید. حتی خود سفینه هم حالت‌های مختلفی دارد. مثلا می‌توانید آن را ارتقا دهید یا حتی اگر آسیب دیده دست به تعمیر آن بزنید که خود شما را با چالش‌های جدید و بخش متفاوتی از گیم‌پلی بازی رو به رو می‌کند. در این سفینه شخصیت‌های مختلفی هستند که هرکدام پس‌زمینه و داستان خود را دارند و بعضی از آن‌ها سال‌ها با ریس و در کنار او خدمت کرده اند.

    در کنار این شخصیت‌ها، یک روبات هم در تیم به نام ایثن وجود دارد که برای تبدیل شدن به یک سرباز کامل طراحی شده است. در نهایت می‌توان گفت که Infinite Warfare یک محیط علمی-تخیلی مرده و بی احساس ندارد و می‌خواهد دقیقاً تجربه همان جنگاوری سنتی را در قالب محیط‌‌ های جدید که به سازندگان اجازه بکار گرفتن مکانیک‌ها و گیم‌پلی گسترده بازی را می‌دهند به ارمغان آورد. وقتی این همه جزییات و قابلیت‌های گیم‌پلی را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که چرا اینفینیتی وارد این نوع محیط و زمان را برای بازی خود در نظر گرفته است چرا که مثلاً یک بازی در جنگ جهانی دوم نمی‌توانست از پس این همه عنصر پویا با چنین حجمی پشتیبانی کند.

    infnitewarfaremaincharacter

    شخصیت اصلی بازی، نیک ریس (Nick Reyes)

    چه خبر از بخش چند‌نفره؟

    بخش چندنفره Infinite Warfare هم مانند بخش تک‌نفره نوآوری‌های زیادی به دنیای ندای وظیفه می‌آورد. مثلا در نظر بگیرید که نبرد فضایی بازی را در قالب بخش چند نفره تجربه کنید (با همه تفاسیر و موضوعات مطرح شده، هنوز هم یاد استاروارز در ذهنمان زنده می‌شود!) و یا با نقشه‌هایی رو به رو شوید که هردو محیط را در خود جای داده‌اند و شما را در فضای بی‌کران یا در محیط میان فضا و یک ایستگاه فضایی قرار می‌دهند. دیگر چه چیزی بهتر از این گستردگی در یک مچ بخش چندنفره؟ حالت‌های کلی این بخش که در Infinite Warfare بازمی‌گردند رادر اینجا مشاهده می‌کنید:

    • TDM
    • Domination
    • Kill Confirmed
    • CTF
    • Search And Destroy
    • Search And Rescue
    • Free For All
    • Grind
    • Drop Zone
    • Infected
    • Demolition
    • Gun Game
    • Reinforce
    • Uplink

    اما در کنار این‌ها، چند مد جدید به بخش چندنفره اضافه می‌شوند که عبارتند از:

    • Defender

    در این حالت بازیکنان باید از نقاط خاصی از نقشه فاصله بگیرند. تیم‌ها باید سفینه بدون سرنشین را در اختیار خود داشته باشند و از آن دفاع کنند و آن را نگه دارند. امتیازات با نگه‌داشتن هرچه بیشتر این سفینه بدون سرنشین بدست می‌آید.

    • Frontline

    هنوز جزییات زیادی از این مد منتشر نشده است اما فکر می‌کنیم که حالت کلی مبارزات جدید بازی در فضا را به بازیکنان ارائه دهد. Frontline یا خط مقدم احتمالاً مهم‌ترین حالت جدید بخش چندنفره بازی خواهد بود. هنوز اطلاعات زیادی از بخش چندنفره بازی نداریم اما می‌دانیم نوآوری کمپین و بخش تک‌نفره در این قسمت هم پیاده خواهد شد تا علاقه‌مندان به بازی‌های آنلاین تا مدت‌ها از آن مانند بخش چندنفره Modern Warfare لذت ببرند. همچنین شایان ذکر است که بخش چندنفره بر اساس گروه‌های مختلف سربازان مثل Merc (روبات‌های غول‌آسا)، Marksman (تک‌تیرانداز)، FTL (آدمکش)، Styker (پشتیبانی فنی)، Warfighter (جنگجو) و Synaptic (مبارز تن به تن) هستند.

    3056774-callofdutyinfinitewarfare_4wmcopy

    یکی از تصاویر منتشر شده از بازی – فقط من این حس را دارم یا شما هم فکر می‌کنید این شات خیلی آشنا به نظر می‌رسد؟ قبلاً آن را در بازی‌های COD ندیده‌ایم؟!

    سلاح‌های بازی با تکامل زیادی روبه‌رو شده اند. بااینکه محیط بازی در آینده دور اتفاق می‌افتد هنوز هم نام آشنای بسیاری از اسلحه‌های Call of Duty کلاسیک را در طول بازی مشاهده می‌کنید. در کنار این سلاح‌های فشنگی و سنتی، اسلحه‌های انرژی که با متمرکز کردن انرژی لیزر کار می‌کنند هم در بازی دیده می‌شود و در تمام دنیای ساخته شده برای Infinite Warfare می‌توانید به دنبال ابزار و تکنولوژی‌های جدید برای مقابله با دشمن‌ها و چالش‌هایی که بازی جلوی روی شما قرار می‌دهد باشید. در طول بازی با صدها اسلحه مختلف مواجه می‌شوید و جالب است که بدانید خودتان هم می‌توانید اسلحه‌های آزمایشی بسازید که قابلیت‌های مختلفی با توجه به ساختار خود دارند. پرک‌های بخصوص این اسلحه‌های آزمایشی آن‌ها را تبدیل به سلاح‌های قدرتمندی می‌کنند که این یکی دیگر از جنبه‌های زیاد گیم‌پلی پروسعت Call of Duty جدید است.

    یکی دیگر از قابلیت‌هایی که در Advanced Warfare هم وجود داشت مربوط به مراحل تیمی می‌شود که با انجام دادن آن به محتوای اختصاصی و مخفی دست پیدا می‌کنید. در بازی چهار تیم JTF Wolverines و Orion Initiatives و Sabre Team 7 و Wraith وجود دارند و هرکدام از این‌ها در عملکرد و قدرت خود متفاوت هستند. اگر از طرفداران سبک شوتر اول شخص هستید دیگر چه چیزی از یک بازی می‌خواهید؟ اینفینیت وارفر اگر به تمام وعده‌های خود به درستی عمل کند می‌تواند تبدیل به یکی از برترین شوترهای این چندسال اخیر شود.

    call-duty-infinite-warfare-type-2

    شخصی‌سازی کم‌نظیری در بازی وجود خواهد داشت که شما را حداقل در بخش چند نفره راضی نگه می‌دارد.

     






    تاریخ : چهارشنبه 95/6/31 | 8:38 صبح | نویسنده : mohammadreza | نظرات ()
    لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
    لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
    .: Weblog Themes By M a h S k i n:.