• لیزر سبز
  • جنگ جهانی دوم در قرنی دیگر – پیشنمایش Call of Duty: Infinite War - به وبلاگ خوش آمدید.نظر یادتون نشه

    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

    فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

    لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

    زمانی را به یاد داریم که حداقل در میان جامعه کاربران ایرانی وقتی نام نبرد همیشگی فرنچایز بتلفیلد با مجموعه ندای وظیفه یا Call of Duty می‌آمد تعداد طرفداران معدود میدان جنگ هیچ حرفی برای گفتن نداشتند و در هجوم هواداران بی‌شمار کاپیتان پرایس و مک‌تاویش و سری جنگاوری مدرن مجبور به سکوت بودند. چند سال گذشته است و حال گویا قضیه دقیقاً برعکس شده است!‌ به گونه‌ای که طرفداران ندای وظیفه دائماً از این موضوع گله دارند که چرا فقط به اخبار و حواشی بتلفیلد 1 توجه می‌شود و Infinite Warfare (جنگاوری بی‌کران؟!)‌ را به فراموشی سپرده‌ایم! بله، بالاخره وقت آن رسیده بود که یک مقاله هم در باب این بازی جدید بنویسیم؛ خدا را چه دیدید، شاید با غافلگیرکردن همه در واقع تبدیل به یک بازی خیلی خوب و باکیفیت شود و دیگر محیط پیشرفته و علمی-تخیلی آن برای ما دغدغه‌ای نباشد.

    البته در این مقاله نمی‌خواهیم بگوییم که چرا بتلفیلد 1 تاکنون موفق‌تر از اینفینیت وارفر ظاهر شده است و برعکس، بلکه می‌خواهیم مثل تمامی پیش‌نمایش‌های سنتی رسانه هرآنچه از بازی Infinite Warfare می‌دانیم با شما در میان بگذاریم. این مطلب را بخوانید، شاید باری دیگر Infinite Warfare را با تنفر کمتر در نظر گرفتید. پس بیایید از ساده‌ترین اطلاعات ممکن شروع کنیم.

    تاکنون دیگر می‌دانید که نسخه جدید Call of Duty نه تنها به گذشته برنمی‌گردد، بلکه از Advanced Warfare و Black Ops III هم جلوتر می‌رود و پیشنهاد تجربه نبردهای عظیم در فضای بی‌کران را به مخاطبان و طرفداران خود می‌دهد. بااینکه بسیاری از عناصر این بازی جدید کاملاً وارد قلمروی علمی-تخیلی می‌شود، اینفیتینی وارد اصرار دارد که آن‌ها هنوز به واقع‌گرایانه بودن سیستم مبارزات و محیط بازی اهمیت می‌دهند. مثلا یکی از چیزهایی که این اهمیت در آن نمو پیدا می‌کند این است که در لباس پیشرفته سربازان این بازی تکنولوژ‌ی‌ای وجود دارد که صدای محیط اطرافشان را در فضای بی‌صدا شبیه‌سازی می‌کند! دیگر با همین قضیه مشخص می‌شود که اینفینیتی وارد چقدر نسبت به قابل قبول بودن بازی خودشان در میان مخاطبان تقلا می‌کنند.

    call-of-duty-infinite-warfare-cover-art-jpg-optimal

    Call of Duty: Infinite Warfare

    داستان از چه قرار است؟

    داستان بازی جدید اینفینیتی وارد در آینده دور زمین روایت می‌شود. انسان‌ها دیگر نمی‌توانند برروی ذخایر باقی مانده زمین حساب باز کنند و برای همین سازمانی با نام UNSA (اتحاد فضایی ملل متحد) برای نظارت بر برنامه ساخت مستعمرات و یافت ذخایر جدید در منظومه شمسی ایجاد می‌شود. همچنین سازمان SATO (سازمان معاهده‌های مربوط به منظومه شمسی)‌ که یک مجموعه نظامی است وظیفه دفاع کردن از UNSA و زمین را در برابر نیروهای افراطی بر عهده دارد. یکی از این نیروهای افراطی جدید که گروهی سرکش و یاقی از نیروهای خود UNSA هستند در طول بازی دشمنان اصلی شما خواهند بود. SDF (خط مقدم مدافعان مستعمراتی) در ابتدای بازی با حمله ناگهانی به ژنو (که مرکز اتحاد فضایی است) نیروهای ساتو را به شدت در برابر نیروهای سرکش آسیب‌پذیر می‌کند. حال به عنوان فرمانده سفینه Retribution (مجازات) در نقش کاپیتان نیک رِیس وظیفه دارید نیروهای متحد را در برابر جنگ اجتناب ناپذیر با SDF هدایت کنید. وقتی بیشتر به بازی و داستان آن دقت کنیم می‌بینیم که Infinite Warfare دقیقاً داستان یک دنیای جنگ زده را روایت می‌کند و وقتی در تیتر خواندید «جنگ جهانی در قرنی دیگر» منظور ما داستان بازی و نحوه روایت آن بود.

    call-of-duty-infinite-warfare_5-wm-1200x668

    با توجه به ادعای سازندگان، اگر جنگ جهانی در قرنی دیگر اتفاق می‌افتاد، شبیه Infinite Warfare می‌شد!

    آوایی آشنا با جلوه‌های متفاوت

    جیکوب مینکاف و تیلر کوروساکی که کارگردان‌های این بازی هستند در مصاحبه‌های خود به دو فیلم تاثیرگذار در ساخت، طراحی و توسعه بازی Infinite Warfare اشاره می‌کنند. اولین فیلم Black Hawk Down نام دارد که در سال 2001 به کارگردانی ریدلی اسکات بزرگ ساخته شد و داستان آن نبرد موگادیشو سال 1993 را به تصویر می‌کشید. در این فیلم مهم‌ترین موضوع این بود که هیچ سربازی در میدان نبرد رها نمی‌شود و برادران جنگ همه با هم به خانه برمی‌گردند. در واقع این فیلم برروی صمیمیت و برادری عمیقی که در میان سربازان شکل می‌گیرد تاکید داشت.

    فیلم بعدی را همه‌مان بارها دیده‌ایم! Saving Private Ryan یا نجات سرباز رایان که به عنوان یکی از فاخرترین آثار سینمای جهان شناخته می‌شود در سال 1998 به کارگردانی استیون اسپیلبرگ ماجرای کاپیتان جان میلر و تلاشش برای پیدا کردن و نجات دادن سرباز رایان را نشان می‌داد که در پس زمینه هجوم به نورماندی در جنگ جهانی دوم روایت می‌شد. موضوع این فیلم هم اهمیت و تاکید افسر ارشد برروی تکمیل کردن ماموریت بود و اینکه برای نجات آن سرباز و به پایان رساندن آن، کاپیتان میلر از فدا کردن هیچ کدام از نیروهای تحت فرمانش دوری نمی‌کرد. حال موضوعاتی که گفتیم را به صورت الگو گرفته شده در قالب یک بازی ندای وظیفه در نظر بگیرید و فکر کنید که آیا داستان خوب از آب در خواهد آمد یا خیر!

    جیکوب و تیلر در صحبت‌های خود گفتند که فیلم‌های جنگی زیادی را برای الهام‌گیری تماشا کردند اما بازی جدیدشان خود را واقعاً در بطن دو فیلم اشاره شده نشان می‌دهد. این دو که قبلاً در استودیوی ناتی داگ کار کرده‌اند در مورد اهمیت تفاوت‌های این بازی با عناوین قبلی سری گفتند. مینکاف گفت:

    در Infinite Warfare شما یک کاپیتان هستید. این خیلی نسبت به بازی کردن به عنوان یک سرباز وظیفه و تازه وارد متفاوت است که در آن توسط یک کهنه‌کار هدایت می‌شوید. این بار شما آن کهنه‌کار هستید [مانند کاپیتان پرایس در سری Modern Warfare] و این شمایید که دستورات را صادر می‌کنید.

    codiw03

    به عنوان فرمانده Retribution – که یکی از آخرین سفینه‌های بازمانده نیروهای متحد است – باید مسیر خود را در کمپین تک‌نفره بازی پیدا کنید. در واقع این یکی از تغییراتی است که با حجم و بینش وسیع بازی برای اولین بار به دنیای Call of Duty آورده می‌شود. نقشه کهکشانی در سری مس افکت را بخاطر دارید؟ اینفینیت وارفر هم یک نقشه دقیقاً مانند همان نقشه دارد که در سفینه بازیکن است و شما با آن و با انتخاب خودتان می‌توانید ماموریت‌های جدید و فرعی را انتخاب و آن را به پایان برسانید. شاید جذاب‌ترین جنبه بازی هم همین مسئله باشد که برای بازی خطی‌ای مثل ندای وظیفه یک تغییر و تکامل بنیادین به حساب می‌آید. شاید به معنای ساده‌تر سازندگان این مجموعه بازی‌های شوتر اول شخص دیگر ایده‌ای در زمینه داستان‌ها و ماموریت‌های خطی ندارند (به هرحال، این سیزدهمین بازی این فرنچایز است!)‌ و چنین مکانیک گیم‌پلی بازتر می‌تواند حس و حال تازه‌ای به آن تزریق کند.

    وقتی بازی را آغاز می‌کنید، SDF کم‌کم به تمامی ایستگاه‌های متحدین حمله می‌کند و احتمال جنگ در این میان پررنگ‌تر می‌شود. وقتی زمین و اتحاد فضایی ملل متحد نیروهای قدرتمند خود را برای ضربه زدن به SDF جمع می‌کنند، بازی شما را برای اولین بار در چکمه‌های پیشرفته و خفن کاپیتان نیک ریس قرار می‌دهد!‌

    همان‌طور که گفتیم، یکی از مراحل ابتدایی بازی مربوط به حمله SDF به ژنو و مرکز نیروهای متحد می‌شود. پس از حمله ریس و جوخه‌اش از خیابان‌های سوزان ژنو عبور می‌کنند. همه جا آشوب است و شهروندان وحشت‌زده در حالی که ساختمان‌ها می‌سوزند در خیابان‌ها سرگردانند. سفینه‌ها در شهر پرسه می‌زنند و سربازان جانی و قاتل SDF را در شهر پخش می‌کنند. ریس و نیروهایش به همراه یک روبات به نام ایثن شهروندان را به یک مکان امن هدایت می‌کنند و به دنبال نقطه‌ای برای صف‌آرایی کردن در مقابل دشمنان تروریست می‌گردند. این نمایشی بود که اکتیویژن از مرحله موردنظر به ما نشان داد. فضاسازی انجام شده را در نظر بگیرید چرا که در شرح دادن این نمایش برای شما هدفی است.

    اینفینیتی وارد هنوز نگفته که بازی در چه سالی اتفاق می‌افتد و می‌توانیم انتظار چه تکنولوژی‌هایی را داشته باشیم و تنها موضوعاتی که می‌توان فهمید، همان چیزهایی هستند که در تریلرها به نمایش گذاشته می‌شوند. در واقع اگر یک نگاه عمیق تر به مراحل به نمایش گذاشته شده از این بازی بیندازیم، می‌فهمیم که اینفینیتی وارد سخت در تلاش است تا حس و حال جنگ کلاسیک را علیرغم فضای علمی-تخیلی بازی به بازیکنان منتقل کند. بله، در Infinite Warfare هم هواپیماها و روبات‌های بدون سرنشین کوچک وجود دارند که در دسته‌های هزارتایی شما و تیمتان را شکار کنند و قطعاً سلاح‌هایی وجود خواهد داشت که دشمنان را در لحظه به طور کامل ذوب کند اما اگر به ریشه‌های آن توجه کنیم، متوجه می‌شویم که به ارمغان آوردن آن حس و حال قدیمی که در Modern Warfare تجلی یافت، در اولویت کاری تیم سازنده این بازی قرار دارد.






    تاریخ : چهارشنبه 95/6/31 | 8:36 صبح | نویسنده : mohammadreza | نظرات ()
    لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
    لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
    .: Weblog Themes By M a h S k i n:.