• لیزر سبز
  • مهر 95 - به وبلاگ خوش آمدید.نظر یادتون نشه

    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

    فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

    لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

    فرض کنید روزی برسد که فقط با موبایل خود بتوانید تقریباً هر وسیله‌ی الکترونیکی درراه خود را هک کنید؛ البته برای انجام این کار باید هکر باشید! در حال حاضر نیز افراد و گروه‌هایی هستند که در این زمینه و هک کردن فعال هستند؛ و مطمئناً در آینده هکرهای بیشتر وارد جامعه خواهند شد.

    در عناوین متعددی هکرها سوژه‌ی اصلی یا جزو شخصیت‌ها و مأموریت های فرعی بوده‌اند، و سگ‌های نگهبان یا Watch Dogs نیز یکی از آن عناوین است که کمی متفاوت‌تر ظاهر شد. پایه‌ی گیم پلی بازی، داستان و دیگر المان‌های بازی همگی بر پایه‌ی هک کردن و هکر بودن بناشده بود.

    دو سال پیش بود که WD منتشر شد.  بازی دارای دنیایی باز بود که در شهر شیکاگو دنبال می‌شد. خوش‌گذرانی و گردش در بازی‌های دنیای باز، و اینکه چقدر گیم‌پلی و محیط بازی شمارا درگیر می‌کند یک فاکتور فوق‌العاده مهم، در این سبک از بازی‌ها است. یکی از بهترین مثال‌ها برای بازی‌های دنیای باز و صاحب سبک در اینگونه بازی‌ها، GTA است. خودبهخود هر بازی دنیای باز که در شهری خاص دنبال می‌شود، با نسخه‌های مختلف GTA مقایسه می‌شود؛ اما واضح است که هر عنوانی نمی‌تواند GTA باشد و نباید مقایسه شود، اما زمانی که خود سازندگان بازی دراینباره ادعا می‌کنند و صحبت رقابت با GTA را می‌کنند، مخاطبین و منتقدین نیز بیشتر به این موردتوجه می‌کنند. بازی  Watch Dogs 2 مراحل نهایی تولیدش را دارد سپری می‌کند و قرار است که 25 آبان ماه سال جاری به تجربه‌ی نگهبانان هکر، این بار در سانفرانسیسکو بنشینیم. با پیشنمایش Watch Dogs 2 همراه دنیای بازی باشید.

    wd_news_3ways_invasion_ncsa_263791

    بخش چندنفره این بار با دست پرتری به بازی برگشته است. قابلیت بازی آفلاین با دوستان به صورت محلی، گردش در شهر و دیگر موارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

    می‌توانم GTA باشم، حتی بهتر از آن!

    در نمایش رونمایی از اولین بازی در کنفرانس یوبی سافت در E3 سال 1391، همهچیز نو، ناب و درجهیک به نظر می‌آمد، و تقریباً همه دیوانه‌ی بازی جدید یوبی سافتِ محبوب و مشهور شده بودند. رفتهرفته و طی نمایش‌های بعدی بازی تا انتشار آن، نو، ناب و درجهیک بودنش به‌قدری کاهش یافتند که همگی انتظار یک بازی بی‌کیفیت و شکستخورده را داشتند! آرمان‌های مخاطبین و بازی تقریباً به مرز نابودی رسید ولی کاملاً نابود نشد. گذشته از مشکلات متعدد، افت کیفی و تأخیر تاریخ انتشار پیدرپی بازی، ادعای سازندگان برای رقابت با GTA دیگر جای خود را داشت! همگی انتظار عنوانی را داشتیم که با هک کردن می‌شود صحنه‌های فوق‌العاده در آن به وجود آورد و آن‌قدر این بازی پیچیده و درگیر کننده خواهد بود که دیگر هیچ جای نگرانی وجود ندارد. بازی دارای ایده‌های جدید و ناب بود، اما در اجرای آنها به بهترین شکل و صورت ممکن شکستی نسبی بود. سگ‌های نگهبان 1 بازی بدی نبود، ولی آن شاهکار تبلیغشده و هایپ شده هم نبود.

    اکنون شرایط و اوضاع قسمت دوم بازی کمی متفاوت است. به قول دست‌اندرکاران در ساخت بازی، “ما از اشتباهات و تجارب گذشته درس گرفته‌ایم.” تماشای نهایی شدن بهکارگیری این تجارب نیز دیدنی خواهد بود. برخلاف نسخه‌ی اول، این بازی تبلیغ افراطی و اغراقی نداشته است. همهچیز تا الان واضح و مشخص بوده، و هیچ افت کیفی نیز در نمایش‌های بازی مشاهده نشده. بهجای شیکاگوی سرد و دلگیر بازی اول، با سان‌فرانسیسکوی جذاب و سرزنده‌ی بازی  روبرو هستیم. بهجای شخصیت زخمخورده و انتقام جوی پیشین، با مارکوس که هکری جوان و باانگیزه است، طرف خواهیم بود. دنیای باز قسمت دوم در نمایش‌ها تا الان بسیار زنده و باورپذیر نشان دادهشده که همهچیز در آن به هک کردن خلاصه نمی‌شود. سان‌فرانسیسکو با ماشین‌های اسپورت و براق، دریانوردی، پارکور، گردش با حیوانات خانگی و دیگر جذابیت‌ها و فعالیت‌های فرعی منتظر ماست! تلاش سازندگان برای زنده نشان دادن شهر و آزادی عمل مخاطب تا الان که من را بهشخصه متقاعد کرده است! نمی‌توان گفت که این بازی ازنظر آزادی عمل می‌تواند با GTA رقابت کند، ولی می‌توان گفت خیلی پیشرفت داشته و تا حدودی در این رقابت پیشرفت کرده. انیمیشن حرکات شخصیت اصلی همگی از نو ضبطشده‌اند و راه رفتن با مارکوس درسانفرانسیسکو می‌تواند کمی شمارا یاد گردش باشخصیت‌های محبوب GTA V بیندازد؛ گذشته از این بحث رقابت و شباهت‌ها، به پایه‌های گیم پلی بازی یعنی بخش هکری آن می‌رسیم. به نظر می‌رسد که هکر بودن در قسمت دوم خیلی هیجان‌انگیزتر و چالشش برانگیزتر از قسمت اول باشد. مأموریت‌های بزرگ و کنترل Drone های متفاوت، استفاده از لپ  تاپ و هک کردن وسط مبارزه، و حمایت از شورشی‌های هکر این بخش از بازی را جذاب‌ترکرده؛ ولی در کل هکر بودن در بازی شباهت بسیاری به وارث خود دارد و فقط به نظر می‌رسد که سرعت و تاکتیکی بودن در بازی جدید اهمیت بیشتری دارد. امیدوارم که المان‌ها و مکانیک‌های هک بهتر و باظرافت بیشتری نسبت به بازی اول بهکاررفته باشند.

    تنوع در ماموریت‌ها نیز یکی از فاکتورهای موفقیت یک بازی با دنیای باز است. اگر تنوع ماموریت‌های فرعی و اصلی بازی بالا باشد، و این تنوع با قابلیت‌ها و مهارت‌های مختلف هک کردن همراه شود، احتمال موفقیت بازی خیلی بالاتر می‌رود.

    تنوع در ماموریت‌ها نیز یکی از فاکتورهای موفقیت یک بازی با دنیای باز است. اگر تنوع ماموریت‌های فرعی و اصلی بازی بالا باشد، و این تنوع با قابلیت‌ها و مهارت‌های مختلف هک کردن همراه شود، احتمال موفقیت بازی خیلی بالاتر می‌رود.

    مارکوس یک شخصیت مبارز و خاکی دارد. چنین شخصیتی که به گفته‌ی سازندگان از جنس مردم و خیابان است، نیاز به سلاحی مخصوص روحیات خود دارد. مارکوس سلاح دستی و سردِ مخصوصی دارد که مبارزه‌ی تنبهتن با آن سریع و لذت‌بخش است. زنجیری که به دوردست وی پیچیده شده و در رأس این زنجیر، گویی فلزی و گرز مانندِ کوچکی متصل است که اگر به دشمنان مارکوس برخورد بکند، آنها راهی جز بی‌هوش شدن ندارند! مخلوطی از گیم پلی مخفی‌کاری، هک، پارکور جدید و لذت‌بخش بازی و استفاده از این سلاح خاص را در نظر بگیرید؛ خیلی جذاب است، نه؟! البته بازهم همهچیز به پیاده‌سازی درست تک‌تک این بخش‌ها و المان‌ها توسط سازندگان و طراحان بازی بستگی دارد.

    باوجود تمامی این المان‌ها، دنیای باز با وسعتی دو برابر بازی اول، سلاح مخصوص مارکوس که تاندربال نام دارد، انتظار یک بازی فوق‌العاده سرگرم‌کننده از یوبی سافت می‌رود که امیدوارم این بار به خوبی بتواند تمامی این المان‌ها و مکانیک‌ها را با یکدیگر ادغام کند و تعادل را در بازی برقرار سازد.

    بخش چندنفره‌ی بازی اول یادتان هست؟ اگر در بازی اول آنلاین می‌ماندید، ممکن بود یک‌دفعه هکری اطلاعات موجود در موبایل شمارا بدزدد و یک آن شما متوجه می‌شدید که مخاطب و هکر دیگری حکایت شاهدزد را یاد شما آورده و می‌بایست قبل از اینکه فرار کند او را بگیرید. بخش چندنفره‌ی بازی پیشین صرفاً آنلاین بود و دارای چنین حالت‌هایی منجمله حالت مسابقه با ماشین و موتور نیز بود. بخش چندنفره در قسمت جدید نیز وجود دارد و این بار به‌صورت آفلاین نیز می‌توان آن را تجربه کرد. شما و دوست یا همکار هکرتان می‌توانید آزادانه در دنیای بازی گردش کنید، ماجراجویی کنید و خرابی به بار بیاورید! اگر آنلاین باشید، مانند بخش چندنفره‌ی GTA، جایزه‌ای برای سر شما می‌گذارند و هر چه بیشتر خرابکاری کنید، بیشتر درخطر شکار شدن توسط دیگر مخاطبین هستید.

    در ضمن بخش چندنفر‌ی بازی، دارای منویی است که با استفاده از موارد مختلف در آن می‌توانید شخصیت خود را به اشکال مختلفی به حرکت در بیاورید تا احساسات خود را بهتر بیان کنید.

    اگر بازی اول را تجربه کرده باشید، سازندگان و نویسندگان بازی سعی کرده بودند که داستانی درگیر کننده و شخصیت‌هایی خاص و باورپذیر به ارمغان بیاورند؛ و در این مهم تقریباً موفق ظاهر شدند. برخلاف سختی‌هایی که اِیدن، شخصیت اصلی بازی اول، کشید و ماجراهایی که درگیر آنها شد، در نمایش‌های بازی تا الان مارکوس خیلی درگیر داستان‌های پیچیده و شخصی نبوده است.

    مارکوس هالوِی، هکری جوان و بااستعداد است که توسط سیستم عملیات مرکزی یا همان CtOS، سیستمی که همهچیز و همهکس را به هم متصل می‌کند و از اطلاعات آنها استفاده یا سواستفاده می‌کند، متهم به جرمی می‌شود که آن را انجام نداده و همین مهم انگیزه‌ای می‌شود تا او با گروه هکرهای شورشیِ مقابل این سیستم سلطه‌جو، DedSec، همراه شود و علیه این پادرازی و ظلم مبارزه کند.

    تمامی اطلاعات منتشرشده درباره‌ی داستان و شخصیت‌های بازی همین سه خط بالابود، و تا الان نکته‌ای عمیق‌تر با جزییاتی بیشتر منتشرنشده، و به نظر نمی‌رسد که سازندگان داستانی عمیق و پیچیده برای این اثر ترتیب داده باشند.






    تاریخ : پنج شنبه 95/7/8 | 6:12 عصر | نویسنده : mohammadreza | نظرات ()
    لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
    لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
    .: Weblog Themes By M a h S k i n:.