• لیزر سبز
  • مرداد 95 - به وبلاگ خوش آمدید.نظر یادتون نشه

    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

    فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

    لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

    header

    در کانتر استریک به عنوان یک بازی جنگی، اول شما به یکی از دو دسته‌ تروریست‌ها یا ضدتروریست‌ها ملحق می‌شوید و هر تیم سعی می‌کند یا اعضای تیم مقابل را از بین ببرد یا ماموریت خاصی که بر عهده دارد را زودتر از تیم دیگر انجام دهد. در ابتدای بازی، هر تیم شروع به تجهیز خود می‌کند.

     شما از بین ده‌ها مدل اسلحه و مهماتی که برای خرید آماده هستند، چند مورد را انتخاب می‌کنید و این انتخاب بسته به میزان بودجه‌ای است که کامپیوتر به شکل استاندارد در اختیار شما قرار می‌دهد. این رقم معمولا برای هر بازیکن 800 دلار است که کفاف یک کلاشنیکف افغان و کیت خنثی کردن بمب را به همراه یکی دو نارنجک می‌دهد. هر بازیکن غیر از این 800 دلار، یک تپانچه‌ و چاقو هم در اختیار دارد. ضمن اینکه کشتن و از بین بردن یک نیروی دشمن، به شما اجازه می‌دهد از اسلحه و مهمات او نیز استفاده کنید و به اصطلاح سلاح‌هایش را غنیمت بگیرید. بیشترین امتیاز برای خرید مهمات نیز به بردن یک دست، آزاد کردن یک زندانی، کار گذاشتن یک بمب یا کشتن یک دشمن تعلق می‌گیرد.

     

    یکی از ویژگی‌های عمده‌ای که کانتر را با سایر بازی‌های جنگی اول شخص متمایز می‌کند، نوع به کار رفتن سلاح‌ها در آن است. اکثر مهمات استفاده شده در این بازی بر خلاف سایر بازی‌ها که از سلاح‌های افسانه‌ای و خیالی استفاده می‌کنند، واقعی هستند و تنها در برخی جزئیات با سلاح‌های واقعی تفاوت دارند. این تفاوت‌ها غیر از نامگذاری و قطر گلوله و… در باقی موارد اصلی دیده نمی‌شوند و این حسن را برای بازیکن به وجود می‌آورند که احساس استفاده از ادوات جنگی واقعی را تجربه کند.

     در این بازی شما پس از تجهیز شدن به سلاح‌ها، در مراحل مختلفی که برایتان در نظر گرفته می‌شود شرکت می‌کنید و در صورت پیروزی به مرحله‌ بعد می‌روید. امکان گفت‌وگوی صوتی یا متنی شما با سایر اعضای تیم وجود دارد به صورتی که اگر یاران شما، از دوستان واقعی شما باشند که مثلا در یک گیم‌نت باهم بازی می‌کنید، با آنها از طریق میکروفون گفت‌وگو می‌کنید و اگر یارانتان شخصیت‌های مجازی کامپیوتر هستند، به آنها فرمان‌های متنی می‌دهید که در مواقع لازم کارهای خاصی را انجام دهند. برای مثال شما برای خنثی کردن یک بمب، به منطقه‌ ممنوعه دشمن شبیخون می‌زنید. نیاز دارید یک نفر با سلاح‌های مجهز به صداخفه‌کن، نگهبانان دشمن را از پای دربیاورد و همچنین از عادی بودن اوضاع اطمینان حاصل کند. در اینصورت شما به منطقه‌ ممنوعه می‌روید و از ابزارهای خاصی برای خنثی کردن بمب استفاده می‌کنید. این بازی را در رسته‌ بازی‌های استراتژیک قرار نمی‌دهند در حالی که مدیریت آن به یک تفکر جنگی بسیار باز و استراتژیک نیازمند است و معمولا کسی که پس از کسب بیشترین امتیازات در چند دور بازی، به عنوان بازیکن مرکز یا سنتر انتخاب می‌شود، باید این راهبری استراتژیک را بر عهده داشته باشد.

     آشنایی با سلاح‌ها و کارکرد هر کدام از آنها نیز یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که بازیکن حرفه‌ای یا حداقل سنتر باید داشته باشد. ممکن است شما در شرایطی خاص پس از به دست آوردن یک امتیاز بالا، وسوسه شوید که مثلا تفنگ snipe را خریداری کنید در حالی که باید بدانید استفاده از این تفنگ نیاز به آمادگی روحی و روانی و قدرت بینایی بسیار بالایی دارد و شما تنها در شرایطی که قادر هستید تا به واکنش‌های سریع دشمن در مقابل این سلاح پاسخ بدهید باید آن را تهیه کنید. همچنین شاید نیاز باشد شما در یک شرایط خاص در چند ثانیه از یک گاز اشک‌آور استفاده کنید که برای تیم حیاتی است. یعنی در صورتی که شما اجازه‌ گسترش میدان دید را به دشمن بدهید، زحمت چندساعته‌ تیم هدر می رود و به طور کلی می بازید.

    تقلب در بازی

     کانتر استریک یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها برای بازی‌خورهای متقلب است یعنی کسانی که رمزهای مخفی و کدهای تقلب را بعد از مدت‌ها مطالعه و امتحان کردن، کشف می‌کنند. گفته می‌شود بیش از 45 رمز تقلب این بازی هنوز توسط هیچ متقلبی کشف نشده که در صورت کشف، می‌تواند جذابیت‌های بصری فوق‌العاده‌ای به بازی اضافه کند. سازندگان این بازی در مورد این کدهای تقلب هیچگونه راهنمایی‌ای انجام نداده‌ و تنها به بیان وجود 45 کد ناشناخته اکتفا کرداند.

     تقلب در این بازی گاهی به عنوان هک نیز مطرح می‌شود که البته به لحاظ فنی درست نیست. اما محبوب‌ترین کدهای تقلب در این بازی، کد مربوط به محو کردن دیوارهاست که از چشم بازیکن، دیوارهای بلند و کوتاه را محو می‌کند تا آن سوی دیوار نیز قابل مشاهده باشد. از دیگر کدهای این بازی، حقه‌ زدن به دشمن است به صورتی که شما در لباس دشمن خود را به عنوان یار او جا می‌زنید و برای جاسوسی به قرارگاه‌های مهماتش می‌روید و به کسب اطلاعات یا ضربه زدن می‌پردازید. برخی دیگر از این کدها نیز برای افزایش خون و میزان سلامتی بازیکنان و یاران خودی، افزایش دقت شلیک و نشان دادن خطوط حرکتی و مسیرهای مورد نظر دشمن به کار می‌روند که در نوع خود می‌توانند به هیجان بازی اضافه کنند.

     البته شرکت سازنده‌ بازی کانتر یعنی Valve اقدام به اضافه کردن یک سیستم ضدتقلب به بازی‌ها کرده که در صورت شناسایی بازیکنان متقلب، آنها را از شرکت کردن در بازی با سرورهای کامپیوتری رسمی این شرکت محروم می‌کند. بعید به نظر می‌رسد که با اجرا نشدن قانون کپی‌رایت در کشور ما، این اتفاق عملی شود اما در کشورهایی که از این معاهده پیروی می‌کنند، سیستم ضدتقلب بازی که VAC نام دارد، در صورت شناسایی بازیکنان متقلب آنها را تا دو سال از شرکت در مسابقات محروم خواهد کرد.

     به عقیده‌ مسوولان این شرکت، بین شانس، مهارت و تقلب تفاوت‌های زیادی وجود دارد و کسانی که وقت و انرژی خود را صرف می‌کنند تا ناشناخته‌های این بازی را کشف کنند، بهتر است با امکانات استاندارد بازی جلو بروند و موفق شوند. از سوی دیگر بسیاری از متقلب‌ها هم اعلام کرده‌اند سیستم VAC هنوز موفق به شناسایی بسیاری از تقلب‌ها نشده و این کدها تنها در اختیار خودشان است.

    کانتر سورس

    کانتر استرایک سورس یه ورژنی از بازی بود که همراه با Half Life 2 ساخته شد به جای بازی مولتی پلیر اون با همون تکنولوژی و همون گرافیک .

    اول قرار بود که اسمه این بازی بشه کانتر استرایک 2 ولی بعد از یه سری مشورت بین دو شریک تصمیم گرفتن بشه کانتر استرایک سورس و بازم ملتو تو کف کانتر استرایک 2 بخوابونن

    در تاریخ 12 می گفته شد که کانتر سورس به عنوان یه اضافه شونده مجانی در نظر گرفته نشد ه و باید پولشو بدین ولی بعد از مدتی گفتن که مجانیه واسه کسانی که هالف لایف 2 رو خریدن

    ولی کانتر سورس جذابیتی مانند کانتر1.6 بهمراه نداشت و با اینکه برای خرید ازش استقبال زیادی شده بازم کسایی هستن که ازش شکایت دارن وهنوز با همون 1.6 ( و یا حتی 1.5) بازی می کنن

     دراین بازی در همه چیز تغییرات زیادی می بینید مخصوصا گرافیک که فوق العاده عوض شده و البته صدا ها که خیلی روشون کار شده در این بازی محدودیت ها کم شده شما میتونید هر کاری که در واقعیت امکان پذیره توش انجام بدید

    یکی از دیگر ویژگی هاش عوش شدن تفنگ ها و آیتم هاست یعنی همه چیز به صورت واقعی دراومده و شما دیگه نمیتونید با کلاش باگت بدید بیرون*

     جالب بدونید نسخه بتای (BETA) این بازی یک نقشه بیشتر نداشت : مپ خیلی خیلی محبوب داس (De_Dust)

    این تاریخچش بود و یکم نقدوبررسی (خیلی کم البته)

     توضیحات :

     با کلاش باگت بدید بیرون* : شما در ورژن های قبلی میتونستید با کلاش یه نفر رو از فاصله خیلی دور با یه تیر هد شات کنید – نکته قابل توجه اینه که کلاش رو روی دست میگیرن نه روی شونه (برعکس M4A1) پس بنابراین نباید نشونه گیری ه زیاد دقیقی داشته باشه ولی برعکس میبینیم که حتی از M4A1 هم بهتر تیر میزنه این باگ در سورس برطرف شده . یکی از دلایلی که ملت زیاد سراغ کانتر سورس نمی رن همینه






    تاریخ : پنج شنبه 95/5/7 | 11:40 صبح | نویسنده : mohammadreza | نظرات ()

    همان طور که پیش تر نیز در توضیحات مربوط به Total War: Warhammer گفته شد، دو مجموعه Warhammer 40000 و Warhammer Fantasy دو فرنچایز جدا از هم هستند که به جز یک سری شباهت در موجودات حاضر در دو سری نظیر وجود ارک ها و موارد این چنینی، ربط دیگری به هم ندارند. در طول زمان برای سری Warhammer 40000 بازی‌های متعددی عرضه شده که بعضی‌هایشان کیفیت بالایی داشته‌اند و بعضی نیز کیفیت خوبی نداشتند. در این میان یکی از بهترین‌ها، سری Warhammer 40000: Dawn of War بوده که در سبک استراتژی هم‌زمان عرضه شده و یکی از عناوین خیلی خوبی محسوب می‌شود که با توجه به دنیای Warhammer 40000 ساخته شده است.

    این سری در زمانی اتفاق می‌افتد که جنگ‌های فضایی بسیار رایج است و سیارات بسیار عجیب و غریب و مختلفی در بخش‌های گوناگون بازی به چشم می‌خورند. از سیارات با پوشش گیاهی غنی گرفته تا سیارات آتش‌فشانی و یا یخ زده. یک سری از موجودات نظیر ارک ها و انسان‌ها شبیه همتایان خود در سری Warhammer Fantasy هستند ولی گونه‌هایی هوشمند از موجودات فضایی هم در بازی وجود دارند که منحصر به این سری هستند. یک سری از موجودات تاریک و جادویی سری Warhammer Fantasy نیز در این عنوان حضور دارند ولی حضور جادو در Warhammer 40000 بسیار کمرنگ‌تر از Warhammer Fantasy است. با این حال، سری Warhammer 40000 با در اختیار داشتن فضایی به مراتب بزرگ‌تر از Warhammer Fantasy و به وقوع پیوستن بازی در میان سیارات مختلف، از نظر داستانی دنیایی به همان اندازه غنی ارائه می‌کند و بازی‌های ساخته شده بر اساس این فرنچایز و مخصوصاً سری Dawn of War، قطعاً باید در لیست بازی‌های فانتزی موفق قرار داشته باشند.

    20 Top Fantasy Gamesب






    تاریخ : چهارشنبه 95/5/6 | 8:51 عصر | نویسنده : mohammadreza | نظرات ()

    سری بازی‌های وارکرفت و نسخه آنلاینش یعنی World of Warcraft بدون شک یکی از موفق‌ترین عناوینی هستند که در دنیایی فانتزی اتفاق می‌افتد. سری Warcraft عنوانی استراتژی بود که بخش آنلاینش با موفقیت‌های زیادی همراه بود و در عین حال قابلیت ساخت ماد برای آن، باعث شد تا نام DOTA بر سر زبان‌ها بیفتد. عنوانی که از یک ماد برای نسخه سوم وارکرفت شروع کرد و بعد خودش تبدیل به یک بازی شد. نسخه نقش‌آفرینی آن هم که دیگر نیاز به معرفی ندارد. این نسخه هم بعد از سال‌ها همچنان یکی از بزرگ‌ترین و پرمخاطب‌ترین بازی‌های آنلاین کلان (MMO) محسوب می‌شود و چند سال قبل بیش از 10 میلیون کاربر فعال داشت.

    فضای داستانی و محیط این سری، به طور کامل پر است از موجودات تخیلی و فانتزی مختلف. از ارک و الف گرفته تا اژدها و آندد و کلاً هر موجود فانتزی معروفی که وجود داشته در این بازی حضور دارد. داستان‌های آن هم بسیار حماسی و بزرگ هستند و شخصیت‌های خیلی زیادی در داستان آن نقش دارند. این بازی پر است از انواع و اقسام جادو و گروه‌های جادوگری مختلف. نکته‌ی مهم هم این است که برخلاف خیلی از بازی‌ها که تنها به یکی دو نژاد توجه زیادی می‌شود، در این بازی بیش از 10 نژاد نقش اساسی ایفا می‌کنند. وسعت داستان بازی واقعاً بی‌نظیر است و این درحالی است که همه‌ی وقایع داستان هم در نهایت به هم مرتبط شده و بر هم تأثیر می‌گذارند. فضا و نوع فانتزی‌این بازی بدون تردید از جمله عناوینی است که استفاده‌ی خیلی خوب و به جایی از فضای «های فانتزی» کرده است. این استفاده‌ی خوب باعث شده است که این دو سری بازی سود سرشاری برای شرکت بیلزرد به همراه داشته باشد. پتانسیل فضای سری وارکرفت و جهان آن به قدری بالاست که بازی Hearthstone نیز که به طور کلی با تمرکز بر روی شخصیت‌های این عنوان و در سبک کارت بازی ساخته شده است، به موفقیت‌های عظیمی دست یافت. رسیدن به این سطح از محبوبیت بدون شک مدیون نسخ استراتژی و نقش‌آفرینی این عنوان است که چنین بستری را فراهم کرده‌اند. قطعاً هر وقت سخنی از لیست بازی‌هایی که داستان و فضای فانتزی داشته‌اند بیاید، نام سری Warcraft نیز به میان خواهد آمد.

    20 Top Fantasy Games






    تاریخ : چهارشنبه 95/5/6 | 8:50 عصر | نویسنده : mohammadreza | نظرات ()

    بازی‌های ویدیویی زیادی با توجه به فضای سری Warhammer Fantasy و Warhammer 40000 ساخته شده‌اند که در این میان سهم Warhammer Fantasy علیرغم پتانسیل بالایش بسیار کم‌تر بوده است. مخصوصاً گفتیم بازی ویدیویی، چون این دو عنوان اصالتاً بازی‌های صفحه‌ای (Tabletop Game) هستند و محبوبیت خود را در این بخش به دست آورده و بعداً وارد دنیای بازی‌های ویدیویی شده‌اند. در میان عناوین کم Warhammer Fantasy، بدون شک می‌توان گفت که Total War: Warhammer بهتر از سایرین از پتانسیل بالای این سری استفاده کرده و عنوانی درخور ارائه داده است. هر چند این سری همچنان پتانسیل‌های بالاتری نیز دارد و تنها بخشی از آن مورد استفاده قرار گرفته ولی همین مقدار نیز توانسته است عنوانی با کیفیت به بازیباز ارائه دهد.

    جهان سری Warhammer در فضایی روایت می‌شود که شباهت زیادی به سایر آثار High Fantasy نظیر سرزمین میانه تالکین و همین طور سری وارکرفت دارد. نژادهای مختلفی نظیر انسان، دوآرف، ارک، گابلین، ومپایر و… در آن زندگی می‌کنند و هر یک سعی دارند که رقیبان خود را شکست داده و بر دیگران مسلط شوند. در این میان گروهی از خدایان تاریک این سرزمین نیز ارتشی مخوف تحت نام سربازان آشوب تشکیل داده‌اند که هدفشان نابودی همه‌ی نژادهای دیگر است و سعی دارند سایر موجودات را نیز به فساد خود آلوده کنند. جادو و جادوگری نقش اساسی در روایت داستان این سری دارد و چندین رشته جادوگری مختلف وجود دارد که هر یک روی زمینه خاصی تمرکز کرده‌اند. علاوه بر چند نژاد ذکر شده نیز تعداد خیلی زیادی موجودات عجیب و غریب دیگر در جهان بازی وجود دارند و از این رو توانایی بالقوه این سری برای روایت داستان‌های خوب و هیجان‌انگیز فانتزی بسیار بالاست. هر چند کلیت موجودات ذکر شده، شبیه سایر آثار High Fantasy است ولی در این میان موجودات مخوف و وحشتناکی نیز وجود دارند که شباهتی به سایر آثار فانتزی ندارند و وجه تمایز این سری محسوب می‌شوند. در این میان بدون شک Total War: Warhammer استفاده‌ی بسیار مناسبی از فضای این سری کرده است و نشان داده که Warhammer Fantasy نیز می‌تواند مانند Warhammer 40000 در زمینه بازی‌های ویدیویی مورد توجه بیش‌تری قرار بگیرد.

    20 Top Fantasy Games






    تاریخ : چهارشنبه 95/5/6 | 8:48 عصر | نویسنده : mohammadreza | نظرات ()

    رتبه هفتم لیست به طور کلی به تمامی بازی‌های ساخته شده بر اساس سرزمین میانه به خصوص دو بازی Middle Earth: Shadow of Mordor و The Lord of the Rings: The Battle for Middle Earth تعلق دارد. بازی‌هایی زیادی بر اساس سرزمین میانه ساخته شده‌اند که بعضی موفق و بعضی نیز ناموفق بوده‌اند ولی دو عنوان یاد شده از عناوینی بودند که موفقیت بالایی کسب کردند و توانستند به خوبی از پتانسیل سرزمین میانه استفاده کنند.

    سرزمین میانه، دنیایی است که سری هابیت و ارباب حلقه‌ها در آن اتفاق می‌افتد و در واقع خود قاره‌ای از سرزمینی بزرگ است که به نام آردا (Arda) شناخته می‌شود. تقریباً همه‌ی چیزهایی که از یک High Fantasy انتظار می‌رود در سرزمین میانه وجود دارد و به نوعی وقایع کتاب‌های تالکین، استانداردی برای داستان‌های High Fantasy محسوب می‌شوند. سرزمین میانه انواع اقسام موجودات را دارد، از ارک و الف گرفته تا اژدها و ترول و…. به طور کلی فضایی که تالکین برای داستان‌های خود خلق کرده است، آن‌قدر پر جزییات است که می‌توان بارها و بارها داستان‌هایی فرعی برای آن نوشت و از روی آن فیلم و بازی ساخت و باز هم موضوعات جذابی باقی بماند. تالکین چندین زبان خاص را در این سرزمین خلق کرده است و مثلاً زبان الفی حتی الفبای خاص خود را هم دارد. مثلاً کلمه GAMEFA با الفبای Tengwar به صورت زیر نوشته می‌شود:

    20 Top Fantasy Games






    تاریخ : چهارشنبه 95/5/6 | 8:47 عصر | نویسنده : mohammadreza | نظرات ()
    لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
    لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
    .: Weblog Themes By M a h S k i n:.