• لیزر سبز
  • فروردین 98 - به وبلاگ خوش آمدید.نظر یادتون نشه

    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

    فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

    لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

    6 – Tom Clancy’s The Division 2

    سازنده: Ubisoft

    ناشر: Ubisoft

    ژانر: Open World TPS Multiplayer

    پلتفرم مقصد: PC, PS4, Xbox One

    سال انتشار: 2019

    امتیاز متا: 85/100

    بوبیسافت کمپانی بازی های بی نظیر است و با بازی هایش خیلی خاطره داریم و از آن مهم تر این که کلی از خاطرات خوب ما با این شرکت برخلاف خیلی از دیگر شرکت های قدیمی، خاطرات جدید است و این شرکت مدام و هر سال دارد برای ما کلی خاطره سازی می کند. کافیست مقداری به گذشته و حال نگاه کنید و برخی از برترین عناوینی که تجربه کرده اید را در ذهنتان برشمارید آن جاست و آن وقت نقش یوبیسافت را در این صنعت بهتر لمس می کنید و نامش برایتان پررنگ تر می شود. خیلی از خاطرات فوق العاده ما مربوط به این شرکت بزرگ بوده و هست و نمی توانیم کلی خاطره بی نظیر را از یاد ببریم. در همین سال ها نیز که این شرکت اشتباهاتی داشته است ولی باز هم کلی بازی فوق العاده عالی و بی نظیر را برای ما به ارمغان آورده است و بازیبازان زیادی را غرق در لذت کرده است. شکی نیست که یکی از بی نظیرترین این تجربه ها و خاطرات در نسل هشتم، Tom Clancy’s The Division بود که تبدیل به یکی از پرطرفدارترین عناوین این صنعت شد و بسیاری از ما زمان خیلی خیلی زیادی را در نیویورک ویران شده سپری کردیم و حالا همین وضعیت در مورد نسخه دوم این بازی نیز صادق است.

    یعنی نمی دونید چقدر این بازی خوشگله… همه چیزش.. واقعا معرکه و جذاب و کامله… دمت گرم یوببسافت…

    Division 2 عنوانیست که به خوبی راه موفقیت نسخه اول را ادامه داده و آن را از خیلی جهات بهبود بخشیده است. بازی Tom Clancy’s The Division 2 که Ubisoft مانند بازی نخست، وظیفه ساخت و توسعه آن را بر عهده داشته است، عنوانی در سبک Open World TPS Multiplayer قلمداد می شود که کمپانی یوبیسافت چند روز قبل آن را برای پلتفرم های Playstation 4 ,Xbox One و PC منتشر نمود. با تجربه چندین ساعته این بازی باید بگویم هیچ تردیدی نیست که Tom Clancy’s The Division 2 با خلق شاهکارگونه واشنگتن، یکی از باکیفیت ترین بازی های نسل هشتم تا به امروز است (مگه فقط توی بازی بتونیم نیویورک و واشنگتن رو ببینیم! اونم تازه نسخه داغونشون رو!). اکنون دیگر کاخ سفید تبدیل به مقر فرماندهی و پایگاه اصلی شما در بازی Tom Clancy’s The Division 2 شده است و باید منطقه به منطقه شهر واشنگتن را از چنگال غارتگران و قاتلین و اراذل و اوباش پاکسازی کرده و پس بگیرید.

    بازی یوبیسافت که 85 بشه به امام یعنی 97 شده! چون می دونید که بازیای یوبیسافت رو فارغ از کیفیت و .. کلا از 8 حساب می کنند از همون اول بدون بازی کردن! الکترونیک ارتز رو هم که دیگه از اول از 6 حساب می کنن! برخی رو از هم از اول تا آخر از 10 حساب می کنن! خلاصه که “85” خیلی خوبه!!!!!

    Tom Clancy’s The Division 2 پس از انتشار موفق شد تا تحسین تمامی منابع و مراجع معتبر گیمینگ و بازیبازان را برانگیزد و بازخوردهای معرکه ای را دریافت نماید. Tom Clancy’s The Division 2 نهایتا از مجموع نقد ها و نمرات خود، امتیاز متای بسیار عالی 85/100 را کسب نمود که واقعاب رای یک بازی کاملا “آنلاین چند نفره” در ابتدای عرضه، خیلی خیلی خیلی ارزشمند است و نشان از یک بازی شاهکار دارد. Tom Clancy’s The Division 2 اکنون به عنوان یکی از عناوین باکیفیت ژانر جهان آزاد چند نفره در تاریخ بازی های رایانه ای شناخته می شود و طرفداران زیادی را نیز به تجربه خود علاقمند کرده که مدام (مانند بنده) مشغول تجربه ان هستند و تازه با توجه به جدید بودن آن، قطعا هنوز شاهد ارتقاها و بهبودهای خیلی بیشتری در این بازی خواهیم بود و وضع از این هم بهتر خواهد شد. Tom Clancy’s The Division 2 طی این 20-30 ساعتی که آن را تجربه کرده ام، همانند بازی نخست سری و حتی خیلی بهتر از آن عمل کرده ست و ضعف های بازی نخست را کاور کرده و کلی المان جذاب را بر پایه و ریشه کلی سری اضافه کرده است تا عمق گیم پلی بسیار بیشتر شود و فعالیت های خیلی بیشتری برای انجام دادن داشته باشیم و بازی بسیار جذاب تر و هیجان انگیز تر شود.

    در واقع به راحتی می توانیم بگوییم Tom Clancy’s The Division 2 نیز “عنوانی است پر از محتوا و مراحل جذاب و ارتقاهای پر تعداد و مبارزات و مراحل بی نظیر و جذاب. یک شوتر سوم شخص با ثبات و عمیق که سیستم گان پلی و کاورگیری و شلیک آن یکی از برترین هایی است که در تاریخ بازی های رایانه ای تا به امروز دیده ایم و کمتر عنوانی این چنین لذت کاور گیری و شلیک های عالی و با وزن را به ما هدیه داده است. در بازی و هنگام مبارزات کاملا وزن سلاح و شلیک ها و لگد اسلحه و … به شما منتقل می شود و آن را حس می کنید. شاید بعد از 40 تا 50 ساعت مراحل و ماموریت های بازی مقداری تکراری شوند ولی این در مورد تمام شوترهای آنلاین چند نفره وجود دارد و علاوه بر آن این موضوع اصلا در مورد سیستم شلیک و کاور گیری و مبارز ات بازی صادق نیست و هیچ گاه از گان پلی و شوتینگ فوق العاده بازی سیر نمی شوید.” تردیدی نیست که Tom Clancy’s The Division 2 همواره جزو بازی های بسیار باکیفیت در ژانر Open World Multiplayer قلمداد می شود و  این عنوان زیبا در لیست ما از “برترین عناوین جهان آزاد چند نفره در تاریخ بازی های رایانه ای” با شایستگی در جایگاه ششم قرار گرفته است.

    5 –  Borderlands 2

    سازنده:  Gearbox Software

    ناشر: 2K Games

    ژانر: Open World First Person Shooter RPG Multiplayer

    پلتفرم مقصد: Microsoft Windows ,OS X ,Linux ,PlayStation 3 ,PlayStation Vita ,Xbox 360 ,PlayStation 4 ,Xbox One
    Nvidia Shield

    سال انتشار:  2012

    امتیاز متا:  91/100

    همیشه و هر جا که صحبت از فرنچایزهای قدرتمند نقش آفرینی مطرح باشد نام Borderlands نیز شنیده خواهد شد. یک سری فوق العاده زیبا با دنیایی بی نهایت عجیب و غریب و شخصیت هایی دیوانه و گرافیک سل شید فوق العاده و از همه مهم تر تعداد بیشماری سلاح های مختلف که از ترکیب صدها مدل مختلف با المان های مختلف اتش و برق و .. تشکیل شده اند و بازی را به یک بهشت واقعی از نظر تنوع سلاح تبدیل کرده اند. سری عناوین Borderlands علاوه بر کیفیت بالای گیم پلی و سبک خاص خود یعنی شوتر اول شخص نقش آفرینی، همواره از لحاظ کمیت محتوای با کیفیت نیز جزو برترین فرنچایزها در تاریخ قلمداد می شود و هر شماره آن، ساعت های خیلی طولانی گیم پلی ناب و لذتبخش را برای بازیبازان همراه داشته اند. از نظر کانسپت کلی نیز این سری فوق العاده است و دنیای Borderlands به حدی پتانسل قصه گویی بالایی داشت که استودیو تل تیل نیز به سراغ آن رفت و سری شاهکار Tales from the Borderlands: A Telltale Game Series را خلق نمود که تبدیل به یکی از بهترین بازی های این سازنده نیز شد. همچنین شخصت پردازی های عجیب و جالب همیشه جزوی از سری عناوین Borderlands بوده و هستند و جنس شخصیت هایی که تا به امروز در این سری دیده ایم را تا به حال در هیچ بازی دیگری مشاهده نکرده و شاهد شخصیت هایی بسیار یونیک در داستان های زیبای این سری بوده ایم.

    بردرلندز 2، بردرلندز 2 کامپلت ادیشن، بردرلندز 2 گوتی ادیشن، بردرلندز 2 دفینیتیو ادیشن، بردرلندز 2 هند سام کالکشن، بردرلندز 2 وی آر، بردرلندز 2 مرگ! بردرلندز 2 درد!

    با این همه تعریف و تمجیدی که از این سری و المان های آن کردیم، بد نیست تا نگاهی به بازی های مختلف آن نیز بیاندازیم و سپس به سراغ بازی دوم سری که نماینده این فرنچایز در لیست ماست برویم.  اولین بازی Borderlands در سال 2009 توسط استودیو توانمند Gearbox ساخته شد و توسط کمپانی 2K Games در نسل هفتم منتشر گردید که توانست نظر منتقدان و بازیبازان را جلب کرده و امتیاز متای عالی 84 را نیز کسب نماید. سپس با نسخه دوم بود که سازندگان معدود ضعف های بازی اول را هم بر طرف کرده و یک بازی فوق العاده بزرگ و پر محتوا و البته باکیفیت را خلق نمودند. پس از Borderlands 2 بود که عنوان فرعی Borderlands: The Pre-Sequel در اواخر نسل هفتم منتشر شد که به نوعی ضعیف ترین بازی سری نیز محسوب می شود. در نسل هشتم نیز 2 بازی Borderlands 2 و Borderlands: The Pre-Sequel در قالب یک مجموعه بازسازی شده به نام Borderlands: The Handsome Collection برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان نیز عرضه گردید که با متای 82، یک مجموعه واقعا ارزشمند برای دوست داران سبک نقش آفرینی و شوتر اول شخص محسوب می شود. حالا برویم به سراغ بازی اصلی که در لیست ما قرار دارد. بازی Borderlands 2 که Gearbox Software وظیفه ساخت و توسعه آن را بر عهده داشته است، عنوانی در سبک Open World First Person Shooter RPG Multiplayer قلمداد می شود که کمپانی 2K Games آن را در سال 2012 و سپس در طول سال های بعد تا به امروز برای پلتفرم های Microsoft Windows ,OS X ,Linux ,PlayStation 3 ,PlayStation Vita ,Xbox 360 ,PlayStation 4 ,Xbox One و Nvidia Shield و حتی واقعیت مجازی منتشر نموده است.

    بازی که کواپ اسپلیت اسکرین آف لاین 4 نفره داشته باشه بازی نیست که! زن زندگیه! باید بگیریش اصلا!

    Borderlands 2 در بخش گیم پلی یکی از پرمحتواترین عناوین است و تازه باید به این نکته هم اشاره کنیم که با این همه محتوا در بازی Borderlands 2، اگر بسته های الحاقی این بازی را هم تجربه می کردید که دیگر آن ها هم هر کدام برای خودشان اندازه یک بازی شوتر اول شخص معمولی این روزها و حتی بیشتر از آن ها، محتوا داشتند و بی شک بسته های الحاقی این بازی از برترین ها در تاریخ بازی های رایانه ای به حساب می آیند. Borderlands 2 چه به صورت تک نفره و چه کوآپ، می توانست ساعت ها شما را سرگرم نماید، آن هم با فعالیت هایی غیر تکراری و جدید. در واقع محتوای بسیار بالای گیم پلی بازی، همگام با محتوای بالای داستانی بازی بود و هر کدام از ماموریت ها و فعالیت های جانبی و تمام فرعی هم یک داستان مجزا و بسیار جالب داشتند با کلی شخصیت های عجیب و غریب که البته کاملا با دنیای عجیب و غریب بازی تطابق داشتند! کلا در این سری همواره شخصیت ها جزو مهمی از ساختار بازی هستند و بدون شک یکی از اصلی ترین دلایل موفقیت بالای نسخه دوم این سری نیز، آنتاگونیست آن یعنی Handsome Jack است که آن قدر باحال خلق شده که حتی در بازی نمی توانید زیاد فکر کنید او دشمن شما و شخصیت منفی اصلی بازی است، اما او مدام با رذالت خاص خود خلافش را به شما ثابت می کند که رذالت و خشونتی آمیخته با شوخ طبعی است. Handsome Jack راهی را که شخصیت های منفی در بازی ها و فرنچایزهای مختلف در زمانی طولانی رفته اند یک شبه طی کرد و بلافاصله بعد از نسخه دوم سری عناوین فوق العاده Borderlands توانست تا خود را به پای ثابت لیست های برترین شخصیت های منفی و محبوب ترین آن ها در بازی های رایانه ای تبدیل کند و آنتاگونیستی به یاد ماندنی را برای بازیبازان رقم بزند.

    بعد از عرضه 70 نسخه و ادیشن از بازی دوم، سرانجام نسخه سوم میاد. احتمالا تا 2100 میلادی همین نسخه سوم با ادیشن های مختلف خواهد بود!

    Handsome Jack یا همان جک خوشتیپه از هر نظر که فکرش را بکنید جذابیت دارد و تک تک ابعاد خلق وی به درستی توسط هنرمندان Gearbox Software رعایت شده اند. از اسم با حال او گرفته که به ظاهرش باز می گردد و به واقع نیز وی خوشتیپ و جذاب است با آن موهای یک طرفه و خوش حالت، آستین های بالازده و لباس های جذاب و چهره ای گیرا. البته در بازی Borderlands: The Pre-Sequel وی شخصیت منفی نبود و می توانستیم او را برای بازی انتخاب کنیم و در واقع بخش زیادی از داستان بازی حول شخصیت وی می گشت و موارد بسیاری را از خصوصیات شخصیتی وی که در نسخه دوم دیده بودیم برای ما آشکار می کرد. Borderlands 2 پس از انتشار موفق شد تا تحسین تمامی منابع و مراجع معتبر گیمینگ و بازیبازان را برانگیزد و بازخوردهای بسیار خوبی را دریافت نماید. Borderlands 2 نهایتا از مجموع نقد ها و نمرات خود، امتیاز متای شاهکار 91/100 کسب نمود تا به این ترتیب به عنوان یکی از عناوین باکیفیت ژانر جهان آزاد چند نفره و یکی از برترین عناوین نقش آفرینی تاریخ شناخته شود و طرفداران زیادی را نیز به تجربه خود علاقمند کرد. به تازگی نیز که بازی سوم این سری با یک تریلر فوق العاده به طور رسمی معرفی شد (البته از قبل می دانستیم در حال ساخت است ولی تریلر معرفی رسمی آن بی نظیر است) و امیدواریم که نسخه سوم حتی از بازی شاهکار دوم نیز بهتر و موفق تر عمل کند هر چند که با باز شدن پای منتقدین خیلی خیلی کم سن و سال و اسیر جو، دیگر نمی توان زیاد به نمرات بازی اتکا کرد. در هر صورت تردیدی نیست که Borderlands 2 همواره جزو بازی های بسیار باکیفیت در ژانر جهان آزاد چند نفره قلمداد می شود و  این عنوان زیبا در لیست ما از “برترین عناوین جهان آزاد چند نفره در تاریخ بازی های رایانه ای” با شایستگی در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

     






    تاریخ : پنج شنبه 98/1/22 | 10:9 صبح | نویسنده : mohammadreza | نظرات ()

    در سال های اخیر عناوین جهان آزاد مخصوصا از نوع چند نفره، طرفداران خیلی خیلی زیادی در دنیای بازی های رایانه ای پیدا کرده اند و روز به روز کمپانی های مختلف بیشتر به سراغ بازی های این چنینی می روند و بازیبازان هم بیشتر استقبال می کنند. حتی وقتی بازی هایی در این ژانر می آیند و کلی هم منتقدین آن ها را می کوبند و خیلی از بازیبازان از آن ها بد می گویند (مثل Anthem و Fallout 76 و Ghost Recon Wildlands)، در هنگام آمار فروششان می بینیم که به طور وحشتناکی موفق عمل کرده اند و جزو پروفروش ترین عناوین تاریخ کمپانی سازنده یا ناشرشان شده اند! به همین دلیل هم باز روند ساخت این عناوین ادامه می یابد و البته راستش من که ناراضی نیستم و تا باشد عناوینی مثل دیویژن و گوست ریکان وایلدلندز و فال اوت 76 و Anthem عرضه شود تا من و خیلی ها لذتش را ببریم و سازندگان هم سودش را. این عناوین معمولا در ابتدای عرضه چون غالبا آنلاین هستند، دارای مشکلاتی می باشند ولی با گذر زمان و راه افتادن سرورها و گرفتن بازخورد بازیبازان، وضعیت آنها مدام بهتر می شود و با آپدیت ها و بهبودهای عالی، روز به روز با ثبات تر و جذاب تر می شوند، به طوری که مثلا یک بازی مثل فال اوت 76 اکنون چند ماه بعد از عرضه وضعیتش اصلا حتی قابل مقایسه هم با روز نخست عرضه نیست و اگر بازی اکنون نقد شود خیلی بهتر است زیرا کلی نمره به خاطر مشکلات فنی زمان عرضه از این بازی ها کم می شود که در آینده با آپدیت ها رفع می شوند و این ذات و طبیعت بازی های جهان آزاد و چند نفره است و به شخصه اعتقاد دارم اصلا نقد این بازی ها با 3 ساعت بازی کردن در روز عرضه بازی، اصلا درست و صحیح نیست. به هر حال خوشبختانه بازیبازان این عناوین را دوست دارند و می خرند و بازیسازان هم مجبور می شوند مدام بازیشان را بهتر و بهتر کنند و بهبود ببخشند. مطلب امروز ما در مورد عناوین باکیفیت این شاخه یعنی عناوین جهان آزاد چند نفره است. در واقع در این مطلب دو قسمتی قصد داریم تا به 18 عدد از برترین عناوین جهان آزاد چند نفره در تاریخ بازی های رایانه ای اشاره کنیم و آن ها را همراه شما برشماریم. بازی هایی که برخی از آن ها واقعا بی نظیر هستند و هر کدام برای ما خاطرات زیادی را رقم زده و بسیار محبوب هستند. به مانند همیشه و در مقالات 10 برتر و 20 برتر و … قبل از شروع این مطلب باید نکاتی را ذکر کنم که از شما عزیزان خواهشمندم آن ها را مطالعه نمایید تا شک و شبهه ای برای شما دوستان پیش نیاید.

    مهم ترین نکته در مورد این مطلب آن است که در این لیست 18 تایی از بازی های چند نفره جهان آزاد، عناوین عظیم MMORPG و بازی هایی از قبیل League of Legends و WoW و… قرار داده نشده اند و بیشتر تمرکز بر روی عناوین جهان آزاد چند نفره ای از قبیل Destiny و Division و…  بوده است. همچنین باید عرض کنم که قطعا جدا از این لیست که بنده تهیه کرده ام تعداد بسیار زیادی گزینه های دیگر وجود داشته اند که می توانستند در این مطلب حاضر باشند اما به هر حال تعداد محدودیت دارد و نویسنده، انتخاب هایی را که از نظر خود برتر بوده اند در لیست جای داده است. پس دقت کنید که این مقاله، “برترین عناوین جهان آزاد چند نفره در تاریخ بازی های رایانه ای” به انتخاب بنده است، زیرا که اساس چنین مقالاتی این گونه است و سلیقه شخصی نیز بسیار اهمیت دارد. همچنین اگر عنوانی را فراموش کرده باشم و بعد از بستن مقاله متوجه آن شوم، نام این بازی ها را در آخر بخش دوم و پایانی مقاله ذکر خواهم کرد. رتبه بندی و ترتیبی که در این لیست برای بازی های مختلف لحاظ شده است کاملا نظر شخصی نویسنده است و هیچ معیار و میزانی برای درست یا غلط بودن آن وجود ندارد زیرا پای سلیقه مطرح است البته سلیقه منطقی، نه این که مثلا کسی یک بازی خطی را بیاورد و در صدر لیست قرار دهد و بگوید این سلیقه من است زیرا که این توهین به شعور مخاطب است اما به هر حال سلیقه شخصی نیز در چنین مقالاتی بسیار اهمیت دارد. قطعا در رده بندی این بازی ها سلائق و علائق با هم متفاوت است و بر اساس تجربه و خاطراتی که هر شخص دارد جایگاه ها را تعیین می کند و قاعدتا هر شخصی از هر بازی که خاطرات بیشتری داشته و به آن ها بیشتر علاقمند باشد، آن عناوین را بالاتر قرار خواهد داد. البته ما در این مطلب سعی کرده ایم تا بازی هایی را قرار دهیم که یک وفاق جمعی بین بسیاری از بازیبازان دنیا در مورد برترین بودن آنها در این شاخه برقرار است و بدون شک بازی های حاضر در این لیست در خیلی از ویدئوها و مطالب مربوط به برترین عناوین جهان آزاد چند نفره در تاریخ بازی های رایانه ای، با مطلب ما مشترک هستند. در نظر داشته باشید که عنوانی که مثلا من در رتبه ششم قرار داده ام دلیلی بر این نیست که آن بازی حتما و به صورت وحی منزل، ششمین بازی برتر جهان آزاد چند نفره تاریخ است، بلکه برای من این گونه است و شاید برای شما اول یا دهم باشد و یا شاید اصلا در لیست شما حضور نداشته باشد. نکته بعدی این که تمامی گزینه های این لیست بر اساس داشته ها و اطلاعات نویسنده گرد آوری شده اند و در این مطلب قرار گرفته اند. شاید شما عقیده داشته باشید که مثلا بازی دیگری می تواند به جای فلان شماره از این لیست قرار بگیرد و یا جایگاه آن فرق کند. در اینجا نیز معیار و میزان ثابتی نداریم و عقل و منطق در کنار احساس و خاطرات است که در ذهن هر شخص با هم ترکیب می شوند و اسم هایی مختلف را به عنوان خروجی بیرون می دهند. پس بهتر است تا این مطلب را به عنوان یک مقاله سرگرم کننده که به همراه آن برخی خاطراتتان را مرور خواهید کرد یا با چند بازی باکیفیت آشنا خواهید شد، نگاه کنید. با بیان این نکات اگر تا کنون به خواندن مقاله ادامه داده اید از شما دعوت می کنم تا در ادامه مطلب قسمت دوم و پایانی “برترین عناوین جهان آزاد چند نفره در تاریخ بازی های رایانه ای” با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید. 

    9 –  Fallout 76


    Fallout 76

    سازنده: Bethesda Game Studios

    ناشر: Bethesda

    ژانر:  Open World RPG Multiplayer

    پلتفرم مقصد:  Microsoft Windows, Playstation 4 ,XboxOne

    سال انتشار: 2018

    امتیاز متا: 53/100

    Bethesda Game Studios یکی از بزرگترین سازندگان بازی های نقش آفرینی در دنیا محسوب می شود و دو فرنچایزی را در اختیار دارد که هر کدام از آن ها بی شک جزو برترین سری بازی های نقش آفرینی تاریخ هستند و همیشه در بالاترین جایگاه های این سبک قرار می گیرند. فرنچایزهای فال آوت و الدر اسکرولز. سری عناوین فال آوت یک فرنچایز نقش آفرینی شوتر با تم post-apocalyptic Retro-futuristic محسوب می شوند که اولین بار توسط  Interplay Entertainment خلق شد. دنیای بازی فال اوت Wasteland نام دارد که در واقع عنوانی با همین نام که در سال 1988 منتشر شده بود، الهام بخش اصلی سری فال اوت است و در واقع سری فال اوت یک دنباله معنوی برای بازی Wasteland محسوب می شد. سری فال اوت وقایع چندین سال بعد از انفجار هسته ای در آمریکا را نشان می دهد و داستان امید انسان به بقا و دست و پا زدن او برای نجات نوع خود در یک دنیای وحشی پر از هیولاهای جهش یافته و غارتگران و قاتلین بی رحم را نشان می دهد.

    فکر نکنید که من هم مثل خیلی ها از روی نمرات بازی حرف می زنم. بنده بالای 100 ساعت این بازی را تجربه کرده ام و کل ماموریت های اصلی و تعداد خیلی خیلی زیادی ماموریت فرعی و … را رفته ام و تقریبا 90 درصد تروفی های بازی را گرفته ام و ابدا اسیر جو نمرات بازی نیستم چون خودم می توانم حرف بزنم! متاسفانه با Fallout 76 از زاویه نگاه به عناوین قبلی و خط اصلی فال آوت برخورد کردند و نمره دادند ولی خب یکی نیست به من بگوید آخه بازی آنلاین چند نفره چه ربطی از نظر نمره دادن داره به خط اصلی سری تک نفره فال آوت؟ کدام بازی آنلاین است که در بدو عرضه اش مشکلات زیاد ندارد؟ از غول هایی مثل رد دد آنلاین گرفته تا جی تی ای آنلاین و دیویژن و فور آنر و .. همه زمان عرضه مشکل دارند و با پشتیبانی خوب رفع می شوند. اصلا بازی مثل Fallout 76 را غلط است که 5 ساعت بازی کنیم و نمره دهیم انگار داریم یک بازی آفلاین خطی را تجربه می کنیم!

    فکر نکنید که من هم مثل خیلی ها از روی نمرات بازی حرف می زنم. بنده بالای 100 ساعت این بازی را تجربه کرده ام و کل ماموریت های اصلی و تعداد خیلی خیلی زیادی ماموریت فرعی و … را رفته ام و تقریبا 90 درصد تروفی های بازی را گرفته ام و ابدا اسیر جو نمرات بازی نیستم چون خودم می توانم حرف بزنم! متاسفانه با Fallout 76 از زاویه نگاه به عناوین قبلی و خط اصلی فال آوت برخورد کردند و نمره دادند ولی خب یکی نیست به من بگوید آخه بازی آنلاین چند نفره چه ربطی از نظر نمره دادن داره به خط اصلی سری تک نفره فال آوت؟ کدام بازی آنلاین است که در بدو عرضه اش مشکلات زیاد ندارد؟ از غول هایی مثل رد دد آنلاین گرفته تا جی تی ای آنلاین و دیویژن و فور آنر و .. همه زمان عرضه مشکل دارند و با پشتیبانی خوب رفع می شوند. اصلا بازی مثل Fallout 76 را غلط است که 5 ساعت بازی کنیم و نمره دهیم انگار داریم یک بازی آفلاین خطی را تجربه می کنیم!

    در این سری می توانید هم بازی را از دید اول شخص و هم سوم شخص دنبال نمایید که البته به نظر می رسد زاویه اول شخص پایه اصلی ساخت این سری محسوب می گردد زیرا که بازی در این حالت بسیار خوش دست تر از زاویه سوم شخص است، درست مانند سری الدر اسکرولز. از سری عناوین فال آوت تاکنون 8 بازی منتشر شده است که شامل 5 نسخه اصلی (4 بازی شماره دار و فال آوت نیووگاس) و 3 بازی اسپین آف با نام های Fallout Tactics: Brotherhood of Steel در سال 2001، Fallout: Brotherhood of Steel در سال 2004 و Fallout Shelter در سال 2015 می باشند. تمامی عناوین این سری جزو تحسین شده ترین بازی های نقش افرینی تاریخ هستند و موفق ترین انها بدون شک بازی سوم این سری در نسل هفتم است. نسخه چهارم این سری نیز بعد از 7 سال انتظار از نسخه سوم، در سال 2015 برای نسل هشتم منتشر گردید و موفق شد تا بازخوردهای عالی را نیز کسب نماید و در لیست 5 بازی کاندید بازی سال در مراسم گیم اواردز 2015 نیز به همراه غول هایی مانند ویچر 3 و بلادبورن قرار گرفت.


    واقعا واقعا واقعا واقعا دنیای این بازی لعنتی خیلی خوشگله…

    بعد از موفقیت عالی نسخه چهارم تاد هاوارد و سازندگان سری تصمیم گرفتند پای به یک قلمروی جدید بگذارند و سری فال آوت را به دنیای بازی های آنلاین ببرند که این کار با عنوانی به نام Fallout 76 انجام گرفت و البته حواشی بسیاری در زمان عرضه به خاطر مشکلاتش داشت اما واقعا نمی دانم کی برخی می خواهند بفهمند که قطعا یک بازی آنلاین در بدو عرضه مشکل دارد، ولی تمام آنها رفع می شوند و بازی به ثبات خواهد رسید، مخصوصا وقتی تیم پشتیبانی قدرتمندی مثل بتزدا پشت ان باشد. Fallout 76 که بتزدا وظیفه ساخت و توسعه آن را بر عهده داشت، عنوانی در سبک Open World RPG Multiplayer قلمداد می شود که کمپانی بتزدا آن را در سال 2018 برای پلتفرم های Playstation 4 ,Xbox One و PC منتشر نمود. Fallout 76 نهایتا از مجموع نقد ها و نمرات خود، امتیاز متای عجیب 53/100 را کسب نمود تا از این نظر و با توجه به بزرگی نام سازنده و ناشر و فرنچایزش، یک بازی ضعیف محسوب شود.


    یه دو کیلو از همین بده با سوسیس سرخ کنیم!

    البته همان طور که در مورد بازی Anthem گفتم آن چه مهم است و یک بازی را موفق می کند، نظر بازیبازان و فروش بازی است است که Fallout 76 در این زمینه طرفداران زیادی را پیدا کرد و البته با توجه به جدید بودن آن، قطعا هنوز شاهد ارتقاها و بهبودهای خیلی بیشتری در این بازی هستیم و خواهیم بود. به شخصه با بیش از 100 ساعت تجربه این بازی باید بگویم وضعیت این عنوان و ثبات و کیفیت فنی و بالانس آن در حال حاضر اصلا  اصلا حتی قابل مقایسه با روزهای اول نیست و واقعا اگر امروز بخواهم نقد و بررسی این بازی را بنویسم نمره آن در حال حاضر برای من بالای 8 است. در واقع با حمایت های سازندگان اکنون Fallout 76 تبدیل به یک بازی پرمحتوا و قابل اتکا و بسیار جذاب و لذتبخش شده است که کاملا ارزش تجربه کردن را داراست و اکنون تعداد خیلی خیلی زیادی در دنیا مشغول تجربه این عنوان معرکه هستند.


    عنوانی که همه گفتن اه اه و … فقط بیا ببین سروراش چه خبره و چه تعداد وحشتناکی آدم دارن بازی میکنن و چقدر قشنگه و عمیقه این بازی. یعنی بیچاره ت میکنه از سختی های یه زندگی آخر الزمانی و برای بقا. گیم پلی عمیق و بقا میخوای؟ بیا فال اوت 76 رو ببین. اینقدر بهت سخت می گیره که انگار بغلت بمب اتم خورده واقعا و داری توش زندگی میکنی. هیچی توی بازی سالم نیست و باید همه چیز رو تصفیه کنی. باید آب رو بجوشونی و بخوری وگرنه رادیواکتیو میشی و جهش پیدا میکنی.  هر چیزی که فکر کنی توی بازی وجود داره و کوچکترین کارهای یه زندگی واقعی آخرالزمانی رو باید توی بازی انجام بدی. انواع مریضی ها رو می گیری از انگل معده تا جهش های مختلف و باید درمان کنی خودتو. حتی معتاد میشی مثلا اگر الکل زیاد بخوری برای تامین آب بدنت و اونوقت باید دربدر دنبال الکل باشی توی بازی و یا این که درمان کنی اعتبادت رو. یعنی از اون بازی ها که بازیبازهای راحت طلب و غیرهاردکور به محض وارد شدن بعد از یک ساعت بازی رو رها میکنن چون نمی تونن از پسش بر بیان. اینقدر این بازی قشنگه که من نفهمیدم اصلا چطوری اون همه ساعت گذشت

    فکر نکنید که من هم مثل خیلی ها از روی نمرات بازی حرف می زنم. بنده بالای 100 ساعت این بازی را تجربه کرده ام و کل ماموریت های اصلی و تعداد خیلی خیلی زیادی ماموریت فرعی و … را رفته ام و تقریبا 90 درصد تروفی های بازی را گرفته ام و ابدا اسیر جو نمرات بازی نیستم چون خودم می توانم حرف بزنم! متاسفانه با Fallout 76 از زاویه نگاه به عناوین قبلی و خط اصلی فال آوت برخورد کردند و نمره دادند ولی خب یکی نیست به من بگوید آخه بازی آنلاین چند نفره چه ربطی از نظر نمره دادن داره به خط اصلی سری تک نفره فال آوت؟ کدام بازی آنلاین است که در بدو عرضه اش مشکلات زیاد ندارد؟ از غول هایی مثل رد دد آنلاین گرفته تا جی تی ای آنلاین و دیویژن و فور آنر و .. همه زمان عرضه مشکل دارند و با پشتیبانی خوب رفع می شوند. اصلا بازی مثل Fallout 76 را غلط است که 5 ساعت بازی کنیم و نمره دهیم انگار داریم یک بازی آفلاین خطی را تجربه می کنیم! به هر صورت تردیدی نیست که No Man’s Sky با وجود تمام حواشی تا همیشه جزو بازی های بسیار باکیفیت در ژانر جهان آزاد چند نفره قلمداد می شود و  این عنوان زیبا در لیست ما از “برترین عناوین جهان آزاد چند نفره در تاریخ بازی های رایانه ای” با شایستگی جایگاه نهم را به خود اختصاص داده است.

    8 – Metal Gear Solid 5 Online


    Metal Gear Solid 5 Online

    سازنده: Kojima Productions, Konami

    ناشر: Konami

    ژانر: Open World Multiplayer, Action, Stealth

    پلتفرم مقصد: PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3, Xbox 360, Microsoft Windows

    سال انتشار:  2015

    امتیاز متا: 95/100 (نسخه پنجم)

    افتخار و احترام و بزرگی. چیز هایی که کونامی لعنتی این سال ها هیچ چیز از آن نمی داند. کمپانی که قدر الماس گرانبهایی مثل کوجیما را ندانست. Hideo Kojima با دیگر نوابغ این صنعت فرق دارد و به همین دلیل است که هر گاه در هر جای دنیا وارد یک مراسم می شود تمام سالن به افتخارش بلند می شوند. به همین دلیل است که وقتی از کونامی جدا شد و هنوز هیچ استودیویی و قرار دادی با جایی نداشت و برای بازدید به استودیو گوریلا گیمز رفت، در هنگام رفتن، مدیران استودیو، نسخه کامل انجین دسیما که شاهکاری مانند هورایزن را خلق کرده است به او دادند تا استفاده کند، بدون هیچ قرار دادی! آن وقت کونامی چنین شخصی را که افسانه ای به نام متال گیر خلق کرده است از خود راند، آن هم با بی احترامی تمام. کم پیدا می ‎شود کسی که داستانی مانند داستان دنیای Metal Gear را بنویسد و مراحلی مانند مراحل Metal Gear را خلق کند و شخصیت ‎هایی با عمق و عظمت شخصیت‎ های این سری پدید آورد. سری بازی ‎های Metal Gear جزو فرنچایز هایی است که همواره فراتر از یک بازی عمل کرده‎ اند و نه تنها توانسته ‎اند قلب و روح گیمرها را تسخیر نمایند بلکه به عنوان یک نماد و یک سمبل برای این صنعت شناخته می ‎شوند. عناوینی که اکثر فیلم‎ ها و کتاب ‎های این روزها در برابر داستان و دنیای آن‎ ها و روابط بین شخصیت ها و … شبیه یک شوخی به نظر می ‎رسند. حال به این داستان و دنیای شاهکار یک گیم ‎پلی بی ‎نظیر نیز اضافه کنید تا متوجه شوید با چه قدرتی سر و کار داریم.


    آنلاین از نوع کوجیمایی

    در این بخش لیست صحبت از بخش آنلاین نسخه پنجم این سری محبوب است که شرایط قرار گرفتن در لیست ما از نظر جهان آزاد بودن و چند نفره بودن و باکیفیت بودن را داراست. البته این بخش آنلاین جزوی از نسخه پنجم است ولی خب بازی اصلی نسخه پنجم یک عنوان تک نفره است و در این لیست ما فقط Metal Gear Solid 5 Online را بر شمرده ایم. بگذارید تا از ابتدا شروع کنیم. Metal Gear Solid 5 Online که کوجیما پروداکشنز و کونامی وظیفه ساخت و توسعه آن را بر عهده داشته اند، بخش آنلاین بازی پنجم این سری یعنی The Phantom Pain محسوب می شود که در سبک Open World Multiplayer, Action و Stealth قرار دارد و کمپانی کونامی آن را در سال 2015 به عنوان بخشی از بازی پنجم، برای پلتفرم های PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3, Xbox 360 و Microsoft Windows منتشر نمود.  بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain یک شاهکار بود و شایسته بیشترین تحسین و تمجیدها و امتیازات کاملی که پشت هم گرفت، اما موضوع این است که آیا Metal Gear Solid V: The Phantom Pain یک متال گیر بود یا خیر؟ بله بود، ولی با وفاداری کمتر به ریشه ها و اعمال تغییرات زیاد که به شخصه اعتقاد دارم مقداری از تغییراتش با عوض شدن نسل، لازم بود.


    حاجی و دوستان!

    بحث هایی که در مورد این بازی و بین طرفداران و .. پیش آمد به این خاطر بود که همه انتظار یک بازی مثل همیشه در این سری را داشتند ولی با عنوانی جهان آزاد مواجه شدند که در آن نه خبری از داستان‌گویی همیشگی بود و نه خبری از کات‌ سین‌ های طولانی همیشگی پر از صحبت. تازه در پایان آن هم کاملا ردپای درگیری‌های کوجیما و کونامی در اواخر کار به چشم می‌ خورد و به گفته بسیاری، بازی انگار که ناقص به پایان رسید زیرا که مرحله 51 بازی در زمان انتشار آن هنوز آماده نشده بوده، ولی بازی منتشر شده و بعد، آن مرحله را در نسخه‌ های ویژه بازی قرار دادند. به شخصه اعتقاد دارم که با این که المان‌های منتسب به سری Metal Gear Solid در نسخه پنجم کم‌ رنگ‌ تر از قبل بود ولی این بازی هنوز هم به صورت غالب، یک Metal Gear Solid است، زیرا کوجیما می‌دانست چطور مرز بین اکشن-ادونچر جهان-آزاد یودن و اکشن مخفی کاری بودن را حفظ کند، طوری که بازی علاوه بر دیگر المان‌ هایی که دارد، هنوز یک مخفی‌ کاری عالی هم باشد، ولی قطعا کونامی نخواهد توانست و بهترین تصمیمش تاکنون MG Survive بوده است!


    بابا پدر استتار! بابا مخفی کار! بابا یواشکی! بابا کارتن خواب!!! از اتاق فرمان میگن این آخری ربطی نداشت دیگه!

    The Phantom Pain (و Metal Gear Solid 5 Online) پس از انتشار موفق شد تا تحسین و شگفتی تمامی منابع و مراجع معتبر گیمینگ و بازیبازان را برانگیزد و بازخوردهای بی نظیری را دریافت نماید. The Phantom Pain (و Metal Gear Solid 5 Online) نهایتا از مجموع نقد ها و نمرات خود، امتیاز متای شاهکار 95/100 را کسب نمود تا به این ترتیب به عنوان یکی از برترین بازی های تاریخ شناخته شود. بازی رنگ و بوی کم، ولی تقریبا کافی از یک Metal Gear کلاسیک را داشت و همان طور که در بخش جوایز بازی‌های سال 2015 نیز اعلام شد این بازی در کنار بتمن و دیگر عناوین اکشن-ماجرایی کاندید شد و انصافا هم به قدری زیبا بود که برنده شد. در واقع کوجیما اکشن-ماجرایی هم که بسازد بهترین آن را می‌سازد. Metal Gear Solid V و بخش آنلاین آن از لحاظ کمیت و کیفیت محتوا یکی از بزرگترین بازی های تاریخ بازی های رایانه ای به شمار می رود و حتی چیزی شبیه به یک عنوان نقش آفرینی است. یک نقشه بسیار بزرگ آن هم با تعداد بیشماری فعالیت های مختلف که هر کدام بسیار هوشمندانه و هدفمند در بازی قرار گرفته اند. در واقع Metal Gear Solid 5 Online به مانند بازی اصلی پنجم، هم از لحاظ مقدار محتوا بسیار عظیم بود و هم از لحاظ با کیفیت بودن محتوا. در نهایت باید گفت تردیدی نیست که Metal Gear Solid 5 Online همواره جزو بازی های بسیار باکیفیت در ژانر Open World Multiplayer قلمداد می شود و  این عنوان زیبا در لیست ما از “برترین عناوین جهان آزاد چند نفره در تاریخ بازی های رایانه ای” با شایستگی در جایگاه هشتم قرار گرفته است.

    7 – Monster Hunter: World


    Monster Hunter: World

    سازنده:  Capcom

    ناشر:  Capcom

    ژانر: Open World Action RPG Multiplayer

    پلتفرم مقصد: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows

    سال انتشار: 2018

    امتیاز متا: 90/100

    Monster Hunter: World غوغایی را در بین بازیبازان دنیا به راه انداخت. در کشور ما خیلی کم تعدادند کسانی که حتی یک نسخه از این سری را تجربه کرده باشند اما قبل از انتشار Monster Hunter: World، این بازی در دنیا و در بسیاری از لیست های مورد انتظارترین بازی های سال 2018 حتی در رتبه اول مورد انتظارترین ها قرار داده شده بود!  بعد از انتشار بازی هم همین طور شد و Monster Hunter: World لقب برترین بازی این سری را از عنوان فوق العاده Monster Hunter 4 Ultimate گرفته و مال خود کرد. این بازی تبدیل به یکی از جذاب ترین بازی های سال 2018 و نسل هشتم تا به امروز شد که حتی در کشورمان هم خیلی ها ان را بازی کردند (و می کنند) و اکنون مانستر هانتر دیگر یک نام غریبه در کشور ما هم نیست و Monster Hunter: World این تابو را شکست. بازی Monster Hunter: World که کپکام وظیفه ساخت و توسعه آن را بر عهده داشته است، عنوانی در سبک Open World Action RPG Multiplayer قلمداد می شود که کمپانی کپکام آن را در سال 2018 برای پلتفرم های Playstation 4 ,Xbox One و PC منتشر نمود.


    داداش؟!! داداش؟!!!!! چیکار میکنی؟!! مگه اومدی عید دیدنی؟!!! کاهدون که واسه خودته لامصب!!

    Monster Hunter: World در واقع پنجمین بازی از سری عناوین اصلی Monster Hunter محسوب می گردد و اولین بار در کنفرانس رویایی سونی در E3 سال 2017 معرفی گردید. Monster Hunter: World پس از انتشار موفق شد تا تحسین تمامی منابع و مراجع معتبر گیمینگ را برانگیزد و بازخوردهای بسیار عالی را دریافت نماید. Monster Hunter: World نهایتا از مجموع نقد ها و نمرات خود، امتیاز متای شاهکار 90/100 کسب نمود تا به این ترتیب به عنوان یکی از عناوین باکیفیت ژانر جهان آزاد چند نفره و یکی از برترین بازی های نسل هشتم شناخته شود و طرفداران زیادی را نیز به تجربه خود علاقمند کرد و البته با توجه به تقریبا جدید بودن آن، عده خیلی زیادی مشغول بازی کردن این بازی زیبا هستند، مخصوصا که پای ویچر دوست داشتنی و محبوب، گرگ سفید با ابهت یعنی گرالت نیز به این عنوان باز شد و محتوای جدیدی را با خود یه دنیای این بازی آورد.

    کپکام در این 2-3 سال اخیر خیلی خیلی بهتر شده است و با زنده کردن سری رزیدنت اویل و دویل می کرای و مگا من و مانستر هانتر بسیاری از ما را دوباره مثل قدیم عاشق و شیفته خود کرد و مسیر را در راستای به دست آوردن دل هواداران قدیمی خود هموارتر کرد. نقشه های این بازی از لحاظ بزرگی اصلا قابل مقایسه با قبل نیستند و بازی محتوای خیلی عظیم تری دارد. به مانند تمامی عناوین قبلی این سری در بازی Monster Hunter: World هم اگر بخواهیم به یک ویژگی بارز که در واقع خاصیت و ستون اصلی بازی است اشاره کنیم، آن ویژگی وجود تعداد بسیار بسیار زیادی هیولاهای عظیم و مخوف با تنوعی عالی است و در حفیقت گیم پلی سری عناوین Monster Hunter کاملا ترجمه و معنی اسم آن هستند و فقط و فقط کار شما در باری نابود کردن هیولاهاست، آن هم چه هیولاهایی. برای ما نقش آفرینی بازها هم که چه چیزی بهتر از یک اکشن نقش آفرینی جهان آزاد هیولاکشی و کواپ 4 نفره با ساعت های بسیار بسیار زیاد محتوا و هیولاهایی بی نظیر. تردیدی نیست که Monster Hunter: World همواره جزو بازی های بسیار باکیفیت Open World Multiplayer قلمداد می شود و  این عنوان زیبا در لیست ما از “برترین عناوین جهان آزاد چند نفره در تاریخ بازی های رایانه ای” با شایستگی در جایگاه هفتم قرار گرفته است.





    تاریخ : پنج شنبه 98/1/22 | 10:1 صبح | نویسنده : mohammadreza | نظرات ()
    لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
    صفحه اصلی |        
    لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
    .: Weblog Themes By M a h S k i n:.