• لیزر سبز
  • ادامه - به وبلاگ خوش آمدید.نظر یادتون نشه

    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

    فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

    لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

    بی تردید یکی از آن قبیل فرنچایزهای خیلی جذابی که کار خود را فوق العاده شروع می کنند ولی کم کم افت کرده و تقریبا از یاد می روند، سری بازی های F.E.A.R هستند که نام جالبی هم دارند و ترس را به صورت خلاصه کلمات، در نام خود تداعی می کنند. زیرا در واقع نام F.E.A.R به معنای First Encounter Assault Recon است که سازندگان به زیبایی با مخفف آن نام “ترس” را روی بازی قرار داده اند. این سری زیبا که در ژانر شوتر اول شخص و وحشت بقا قرار داشت در سال 2005 کار خود را با نسخه اول آغاز کرد و با عرضه یک بازی معرکه همگان را به خلق یکی از ماندگارترین و موفق ترین عناوین این سبک امیدوار کرد. غافل از آن که قرار است همین نسخه اول بهترین بازی سری باشد و در لیست ما نیز به عنوان نماینده این فرنچایز قرار بگیرد. در واقع این سری روندی نزولی را طی کرد و نسخه دوم یعنی F.E.A.R. 2: Project Origin با متای 79 به موفقیت بازی اول نبود و نسخه سوم هم یعنی F.E.A.R. 3 نیز با متای 75 به موفقیت بازی دوم نرسید. البته هر 3 بازی عناوین جذاب و خوبی هستند ولی خب نسبت به مقایسه آن ها با یکدیگر، روندی کاملا نزولی را طی نموده و افت کردند. به همین دلیل نیز وقتی در لیستی قرار باشد یک نماینده از این فرنچایز به عنوان برترین بازی انتخاب شود بی شک تمامی صنعت بازی نسخه نخست آن را نام خواهند برد و در لیست ما نیز همین اتفاق رخ داده است. عنوان F.E.A.R همان طور که گفته شد در ژانر First-person shooter و Survival horror قرار داشت و توسط Monolith Productions ساخته و در سال 2005 توسط کمپانی .Warner Bros برای پلتفرم های Microsoft Windows, PlayStation 3 و Xbox 360 منتشر گردید. البته در نشر بازی،  کمپانی Sierra Entertainment نیز نقش بزرگی داشت. همچنین لازم به ذکر است که تنها نسخه رایانه های شخصی بازی توسط مونولیت ساخته شد و پورت پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 بازی را Day 1 Studios انجام داد. همچنین دو بسته الحاقی برای این بازی نیز با نام های F.E.A.R. Extraction Point در سال 2006 و F.E.A.R. Perseus Mandate در سال 2007 منتشر گردید که هر دو توسط TimeGate Studios ساخته شده بودند.

    به نظرتون آلما به روح اعتفاد داره؟…  تو روحش!! از بس که ما رو  ترسوند

    داستان بازی حول محور یک وجود فراطبیعی که به شکل یک دختربچه (که بعدا مشخص می شود نام او آلما است و داستان تلخ و شومی داشته) ظاهر می شد، می چرخید. یک گروه ویژه هم با همان نام بازی یعنی F.E.A.R مسئول کند و کاو کردن در مورد این موضوع و به دست آوردن پاسخ بودند. شما در نقش یک عضو این گروه یعنی Point Man که پروتاگونیست بازی بود قرار می گرفتید که گاها رفلکس های عصبی و فرا انسانی از خودش نشان می داد و حضور موجودات فراطبیعی را حس می کرد. داستان بازی و گیم پلی آن که یک شوتر اول شخص خوش ساخت در زمان خودش به حساب می آید باعث موفقیت بالای بازی شدند. F.E.A.R پس از انتشار بی نهایت موفق عمل کرد و بازخوردهای فوق العاده ای را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود. این بازی امتیاز 89 را از گیم رنکینگ دریافت کرد. نیویورک تایمز در مورد آن نوشت “به همان هیجان و استرس زایی Half-Life” که واقعا این جمله افتخاری تاریخی برای این بازی قلمداد می شد که نامش را کنار شاهکار هاف لایف آورده بودند. نهایتا نیز این بازی زیبا امتیاز متای فوق العاده 88/100 که نشان دهنده یک عنوان بسیار عالی و خوش ساخت است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین بسیار موفق شرکت .Warner Bros شود. یک نسخه “Director’s Edition” نیز از این بازی منتشر گردید که شامل مستند ساخت بازی، صحبت های کارگردان، یک  live-action prequel کوتاه برای بازی و اپیزود نخست اختصاصی P.A.N.I.C.S. machinima بود. یک کمیک بوک Dark Horse مرتبط با بازی نیز در این دی وی دی قرار داده شده بود. مدتی بعد هم نسخه F.E.A.R. Gold Edition عرضه شد که شامل نسخه Director’s Edition و بسته الحاقی اول بازی یعنی Extraction Point بود و بعد از آن هم نسخه F.E.A.R. Platinum Edition منتشر شد که دی ال سی دوم را هم علاوه بر نسخه گلد در خود داشت تا این گونه سازندگان و ناشران بازی  حسابی آن را دوشیده باشند و از آخرین قطرات سود آن هم بی نصیب نمانند!! (اتفاقی که البته این روزها عادی شده است و 70 تا ادیشن مختلف از یک بازی بیرون می آید و بیچاره ما بازیبازها). بگذریم… بدون شک بازی F.E.A.R جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی .Warner Bros ساخته یا منتشر شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی .Warner Bros” در جایگاه ششم قرار می گیرد.

    5 –  Bastion

    Bastion  

    سازنده:  Supergiant Games  

    ناشر:  .Warner Bros

    ژانر:  Action RPG

    پلتفرم مقصد:  Microsoft Windows, Mac OS X, Linux, Xbox 360, Xbox One, iOS, PlayStation 4, PlayStation Vita  

    سال انتشار:  2011   

    امتیاز متا:  94/100 

    عنوان زیبا و بی نظیر Bastion نخستین بازی استودیو Super Giant Games محسوب می شود که تا به امروز 3 بازی بسیار زیبا و منحصر به فرد را در کارنامه خود را دارد که شامل عنوان تحسین شده Transistor در سال 2014 با متای 83 و بازی جدید Pyre که در سال 2017 با متای عالی 85 منتشر شد، هستند. بدون شک شروع کار یک استودیو و نخستین بازی که می سازد نقش بسیار زیادی در دید کلی جامعه گیم نسبت به آن سازنده خواهد داشت و یک برداشت کلی از کیفیت و خلاقیت استودیو را در اختیار منابع و مراجع گیمینگ و بازیبازان قرار خواهد داد تا مثلا برای بازی بعدی آن ها مشتاق باشند و انتظار آن ها بالا برود و نامشان را بیشتر در دنیای گیم بشنویم. نخستین بازی Super Giant Games یک شاهکار هنری بود که تحسین تمامی صنعت بازی را به همراه داشت. در واقع تا قبل از خلق شاهکاری به نام Bastion کسی زیاد نام استودیو Super Giant Games را نمی شناخت. استودیویی که بازی هایش شاید از نظر حجم و تیم سازنده، کوچک و اصطلاحا مستقل باشند اما در اصل کاملا با نام استودیو مطابقت دارند و عناوین بسیار Super Giant، غول پیکر و موفقی هستند که تاثیر خود را بر صنعت و هنر بازی های رایانه ای به وضوح گذاشته اند. عنوان Bastion که در ژانرAction RPG قرار داشت توسط Supergiant Games ساخته و در سال 2011 و سپس در طول سال های بعد توسط کمپانی .Warner Bros برای پلتفرم های Microsoft Windows, Mac OS X, Linux, Xbox 360, Xbox One, iOS, PlayStation 4 و PlayStation Vita منتشر گردید. بازی در یک دوره دو ساله توسط تیمی متشکل از هفت نفر ساخته شده بود. تیم سارنده بازی را در مراسم Penny Arcade Expo سال 2010 معرفی کرد و در فستیوال بازی های مستقل سال 2011 بازی کاندید جایزه شد و در E3 قبل از عرضه بازی نیز موفق به بردن جایزه گردید.

    باستیون “ش” واین اشتایگررر !!

    در دسامیر 2011 تیم سازنده بازی را برای بازی کردن تحت وب در گوگل کروم آماده کرد و در آپریل 2012 این عنوان را برای  Mac OS X  نیز منتشر کرد. در آگوست 2012 ورژن آی پد بازی نیز منتشر گردید و در آپریل 2015 این عنوان زیبا برای پلی استیشن 4 نیز در دسترس بازیبازان قرار گرفت. در دسامبر 2015 نسخه پلی استیشن ویتای این عنوان نیز منتشر گردید و سرانجام در دسامیر 2016 نسخه ایکس باکس وان Bastion نیز در دسترس علاقمندان قرار گرفت. در واقع همانطور که می بینید موفقیت های بی نظیر و پی در پی این بازی سبب شد تا عنوانی که در سال 2011 منتشر شده بود به مدت 5 سال مدام پورت شود و برای انواع و اقسام پلتفرم ها عرضه گردد. تا ژانویه سال 2015 یعنی حدود 3 سال قبل این عنوان بیش از 3 میلیون نسخه فروش داشت که آماری استثنایی به حساب می آید و قطعا در این 3 سال مقدار بسیار زیادی بر این فروش افزوده شده است. در بازی شما کنترل پسری که در بازی به نام “the Kid” شناخته می شد را بر عهده داشتید که در دنیایی فانتزی و معلق پیشروی می کرد و باید با انواع و اقسام دشمنان مختلف مبارزه می کردید. صدای یک روایتگر در طول بازی به صورت داینامیک شنیده می شد و داستان را از قول او می شنیدیم. از نظر زاویه دید، Bastion عنوانی دو بعدی با دوربین ایزومتریک و طراحی های تماما دستی و استایل هنری رنگارنگ بود. در طول داستان بازی شخصیت اصلی به دنبال یک فاجعه آخرالزمانی باید قسمت هایی از یک سنگ ویژه را برای فعال سازی یک ساختار به نام Bastion جمع آوری می کرد. Bastion پس از انتشار بی نهایت موفق عمل کرد و بازخوردهای شگفت انگیزی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود.

    بشن باریک!!

    نقدها و نمرات مثبت این بازی بیشتر بر اساس داستان، طراحی هنری، روایت و موسیقی بازی بوده و در این بخش ها مشترک بودند. نهایتا نیز این عنوان امتیاز متای باورنکردنی 94/100 که نشان دهنده یک عنوان شاهکار است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین بسیار موفق شرکت .Warner Bros شود. Bastion حزو بازی هایی است که از آن ها به عنوان یک شاهکار هنری یاد می کنیم. از آن بازی هایی که خلاقیت و زیبایی و ذات هنر را در صنعت بازی زنده نگاه داشته اند و ثابت می کنند که هنوز هم هنر و خلاقیت ناب، طرفدار و خریدار دارد و یک بازی حتما نباید یک غول AAA باشد تا موفقیت ها را درو کند و عنوانی کوچک مانند Bastion می تواند خیلی خیلی بهتر و موفق تر از هر بازی بزرگی عمل کرده و صنعت بازی را به تحسین وا دارد تا جایی که سازندگان، آن را برای کل پلتفرم های موجود پورت کرده و موفق هم عمل کنند. Bastion از آن بازی های اصطلاحا “همه چیز تمام” است و به واقع هیچ نقطه ضعف بزرگ و کمبود عمیقی ندارد. در واقع باید گفت نکته جالب در مورد این بازی آنجاست که Bastion در اصل یک عنوان مربوط به سال 2011 است اما از آن جایی که هنر ناب هرگز کهنه نمی شود و حتی با گذر زمان ارزشمندتر نیز می شود، وقتی اکنون در سال 2017 نیز به تجربه این بازی فوق العاده زیبا بپردازید گویی که یک بازی روز دنیا را تجربه می کنید و هنوز هم از زیبایی این تابلوی بی نظیر هنری شگفت زده و سرمست خواهید شد. نهایتا باید اذعان داشت بازی Rapper جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی .Warner Bros ساخته یا منتشر شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی .Warner Bros” در جایگاه پنجم قرار می گیرد.

    4 –   Dying Light: The Following 

    Dying Light: The Following

     سازنده:  Techland  

    ناشر:  .Warner Bros

    ژانر:   Open World First Person Survival Horror Action-Adventure

    پلتفرم مقصد:  PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows, Linux  

    سال انتشار:  2015   

    امتیاز متا:  87/100 

    طی سال‌ها، تعداد زیادی عناوین مختلف از بسیار بی‌کیفیت گرفته تا عناوینی شاهکار از زامبی‌ها یا مرده‌های متحرک به عنوان زمینه اصلی بازی خود استفاده کرده‌اند. یکی از این عناوین بی نظیر که به عنوان یکی از نخستین بازی‌هایی که موضوع زامبی را به عنوان اصل محوری خود در نسل هشتم قرار داد شناخته می‌شود عنوان Dying Light بود که ابتدا قرار بود برای نسل هفتم نیز منتشر شود ولی در ادامه تبدیل به عنوانی مختص نسل هشتم و رایانه‌های شخصی شد. Techland با عنوان Dying Light بسیاری را سورپرایز کرد، عنوان Dying Light که در ژانرOpen World First Person Survival Horror Action-Adventure قرار داشت توسط Techland ساخته و در سال 2015 توسط کمپانی .Warner Bros برای پلتفرم های PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows, Linux منتشر گردید. این بازی مورد تحسین منتقدان برخی سایت‌های معتبر و به ویژه بازیبازان نیز قرار گرفت ولی با امتیاز متای 75 به کار خود پایان داد که به نظر بنده حق بازی بیشتر از این امتیاز بود.

    خدا بیامرز از بچگی آدم بی کله ای بود!!!

    یک سال بعد از انتشار بازی اصلی و پس از عرضه ی یکی دو بسته الحاقی نسبتا کوچک، سازندگان یک بسته الحاقی بزرگ با اضافاتی تعیین‌کننده به نام The Following را منتشر کردند و همراه با آن نسخه‌ای کامل از بازی اصلی همراه با این محتوای الحاقی نیز با نام Dying Light: Enhanced Edition نیز عرضه شد که همین نسخه، بازی مورد نظر ما در این لیست هم به حساب می آید. با انتشار این بسته الحاقی و باز‌خوردهایی که دریافت کرد تازه موفق شد تا به جایگاه واقعی خود دست یابد و تحسین همگان را برانگیزد، تا جایی که بسته The Following موفق به کسب متای 84 شد. Dying Light: Enhanced Edition نیز پس از انتشار بسیار موفق عمل کرد و بازخوردهای فوق العاده ای را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای عالی 87/100 که نشان دهنده یک عنوان بسیار جذاب است را به خود اختصاص داد تا تبدیل به یکی از عناوین بسیار موفق شرکت .Warner Bros شود. محتوای دانلودی The Following داستان بازی را دقیقا بعد از اتمام بازی اصلی ادامه می‌دهد.

    دو دقیقه داشت می اومد خودشو ببینه، رو هوا فرستادش به دیار زاقی!! (یعنی دیار زامبی باقی!!)

    Kyle Crane شخصیت اصلی بازی و دوستانش در برج (Tower) با کمبود شدید ماده Antizin روبرو هستند و در این حین مردی مرموز نیز پای به Harran می‌گذارد و در مورد مکانی صحبت می‌کند که در آن همه نسبت به ویروس زامبی مقاوم و ایمن هستند.  Crane پس از اطمینان از امنیت و نجات دوستانش، از نقشه این مرد برای ورود به سرزمین مرموزی که از آن صحبت می کند استفاده می‌کند و در یک ماجرای رازآلود و پیجیده درگیر می‌شود. Dying Light المان های موفق Dead Island و Mirror’s Edge را با هم ترکیب کرده بود و نتیجه آن ترکیبی منحصر به فرد، جدید و سرگرم‌کننده بود. بازی یک سرزمین بسیار بزرگ برای اکتشاف، یک داستان پر رمز و راز و پر تنش و مکانیک‌های فوق العاده جذابی را در گیم‌پلی در اختیار شما قرار می دهد. buggy ها یک افزونه فوق‌العاده برای بازی هستند که سرگرمی جدید و بی ‌نظیری را در دنیای Dying Light برای ما به ارمغان آوردند و با بسته الحاقی The Following به بازی اضافه شدند.  نهایتا بایستی بگوییم بی تردید بازی Dying Light: Enhanced Edition جزو برترین بازی هایی است که تاکنون توسط کمپانی .Warner Bros ساخته یا منتشر شده است و در لیست ما از “برترین عناوین کمپانی .Warner Bros” در جایگاه چهارم قرار می گیرد.

    3 –  Injustice 2

    Injustice 2

    سازنده:   NetherRealm Studios

    ناشر:  .Warner Bros

    ژانر:  Fighting

    پلتفرم مقصد:  PlayStation 4, Xbox One, Android, iOS, Microsoft Windows  

    سال انتشار:  2017   

    امتیاز متا:  89/100

    Injustice فرنچایزی است که نسخه اول آن بسیار موفق و فوق العاده ظاهر شد و توانست تا کاملا خود را از زیر سایه مورتال کامبت بیرون کشیده و به یک بازی کاملا مجزا و جذاب و پرطرفدار تبدیل شود. در حقیقت ترکیب توانایی بالای این سازنده در سبک مبارزه ای با طرفداران بسیار زیاد قهرمانان دنیای دی سی باعث شد تا یک عنوان کاملا موفق منتشر گردد و کاملا محتمل بود که بعد از ساخت یک عنوان مورتال کامبت، استودیو NetherRealm به سراغ نسخه دوم Injustice رفته تا آن را برای نسل هشتم منتشر نماید. مبارزه با ابرقهرمانان دی سی مانند بتمن و سوپر من و سوپرگرل و فلش و … آن هم در یک عنوان که دستپخت برترین مبارزه ای سازان دنیا می باشد، بسیار بسیار لذت بخش و جذاب است و هر طرفدار این سبک را به خود جذب کرده و نظر وی را جلب می کند. عنوان Injustice 2 که مانند بازی اول در ژانر Fighting قرار داشت توسط NetherRealm Studios ساخته و در سال 2017 و سپس در طول سال های بعد توسط کمپانی .Warner Bros برای PlayStation 4, Xbox One, Android, iOS و Microsoft Windows منتشر گردید. Injustice 2 نیز به مانند عنوان مورتال کامبت بر پایه انریل انجین 3 ساخته شده و کارگردانی آن را نیز خالق کاربلد سری مورتال کامبت یعنی اد بون بر عهده داشت تا خیالمان قبل از انتشار از بایت کیفیت این عنوان راحت باشد. به مانند هر بازی مبارزه ای دیگری یکی از مهم ترین بخش ها در مورد Injustice 2 لیست مبارزان آن است. در این عنوان شخصیت های مثبت و منفی عنوان قبلی و همین طور شخصیت های جدید نیز حضور دارند. Warner Bros اعلام کرد که در Injustice 2 شاهد “بزرگترین لاین اپ شخصیت های دی سی که تاکنون در یک عنوان مبارزه ای وجود داشته اند” هستیم و این برای طرفداران این ابرقهرمانان بسیار جذاب است. همچنین باید گفت “متاسفانه” به مانند مورتال کامبت ایکس که در زمینه فروختن شخصیت ها با دی ال سی و .. بسیار ننگین عمل کرد در این عنوان نیز شاهد چنین موضوعی هستیم و تعداد زیادی شخصیت به صورت بسته های الحاقی و دانلودی به بازی اضافه خواهند شد.






    تاریخ : جمعه 96/9/24 | 1:45 عصر | نویسنده : mohammadreza | نظرات ()
    لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
    لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
    .: Weblog Themes By M a h S k i n:.